Visual Art rekrutterer fra IKEA
Martin Danås rekrutteres som New Business Manager for Visual Art i Norge. Han kommer fra stillingen som assisterende varehussjef for IKEAs nye butikkonsept i sentrale Oslo.
Visual Art åpnet kontor i Oslo i vår, og Martin Danås blir selskapets første ansatte.
Store muligheter i detaljistmarkedet
Martin Danås sier i en pressemdling at han ble lokket av entreprenørånden i Visual Art.
– Etter ni år i IKEA ville jeg prøve noe nytt. Visual Art er et selskap som hele tiden tenker nytt, og som har en tydelig visjon om digital kommunikasjon. Detaljistmarkedet i Norge er ikke like digitalisert som i Sverige, noe som gir oss store muligheter til å vinne markedsandeler raskt, sier Martin Danås.
Målet er å bli totalleverandør i Norden
I perioden 2012–2016 var Martin ansvarlig for implementering og prosjektledelse av kampanjer og lokal markedsføring for IKEA Slependen i Oslo, som da var verdens sjuende største IKEA-forretning. Nå får han ansvar for å etablere Visual Art i Norge og finne nye kunder. Til å begynne med vil han fokusere på detaljistmarkedet.
– Med Martin med på laget får vi enda mer kunnskap om det norske markedet og tilgang til unik ekspertise på markedsføring i butikker. Målet er å bli totalleverandør i Norden for kundene våre. Da er det viktig at vi etablerer oss i alle land, sier Hoss Khosravi, Chief Revenue Officer i Visual Art.
Visual Art har allerede flere store kunder i det norske markedet, som McDonald's, Circle K og POWER. Selskapet skal nå utnytte erfaringene fra Sverige til å posisjonere seg ytterligere i Norge, heter det i pressemeldingen.
(Pressemelding)
Retailmagasinet kommer ut åtte ganger i året, og dekker ulike aspekter av fag- og detaljhandelen, uavhengig av varesortiment. Vi gir deg nyheter, fagartikler og case som bidrar til inspirasjon og verdifull innsikt i en bransje som er i stadig utvikling.
Last ned enkeltsider eller hele bladet
Du kan abonnere på retailmagasinet.no sitt ukentlige nyhetsbrev gratis her