Nå takker Smith blant andre det solide nettverket av
samarbeidsbutikker og kunder. – Floyd ble startet som en familiebedrift med en
idé om å bringe noe nytt og
spennende til den norske motebransjen på midten av 80-tallet, sier han.
– Ukentlige nyheter og raske leveranser av moteklær for kvinner i Norge er en
strategi vi har holdt fast ved i 40 år.
Ny generasjon
Da vi nærmet oss år 2000, kom en ny generasjon inn i
bedriften. Etter hvert så vi for oss en ny versjon av Floyd som ikke bare
skulle være en leverandør av mote til butikker rundt i
Norge. Vi ønsket å bygge et større
firma som skulle få noen flere ben å stå på, sier daglig leder Tommy Smith.
– Denne visjonen førte oss inn i en ny æra
med nye bredere og spennende kolleksjoner, egne butikker, samarbeidsbutikker og
etter hvert en nettbutikk som førte
til at Floyd fikk en enda større
synlighet i det norske markedet, konstaterer han.
– Vi har ikke bare vokst gjennom egne Floyd-butikker og på
nett, men også gjennom et solid nettverk av samarbeidsbutikker og kunder som
har bidratt til å gjøre Floyd
kjent i hele Norge.
Proffe med nettbutikk
Nettbutikken Floyd.no ble startet opp i 2011.
– Dette skulle ikke bare bli en nettbutikk, men starten på
en digital reise for Floyd.
Den har gjort slik at vi kan være
sterkt til stede digitalt, i tillegg til å bidra i å profesjonalisere hele
bedriften, oppsummerer Smith
– Den digitale synligheten de siste årene har skapt en god synergieffekt som
har gjort Floyd til en kjent merkevare, sier han. Ifølge sjefen har dette gjort
det enklere for sluttkundene å orientere seg i markedet. Det gjør det enklere å handle der de måtte ønske, enten i butikk eller på nett.
– I en stadig
tøffere konkurranse arbeider vi daglig med å utvikle nye spennende
kolleksjoner , passform og kvaliteter for å bidra til å treffe hjertet og den gode klesstilen til kvinner i Norge, sier Smith.
Nytt bygg
40-årsfeiringen gjøres med et nytt, moderne kontor- og
lagerbygg på over 10.000 kvadratmeter i Holmestrand.
– Vi kan med stolthet fortelle at Floyd er et bevis på at
et sterkt team og langsiktig arbeid har skapt et norsk motemerke som vi alle
kan være stolte av, sier
Tommy Smith.
– Jeg vil benytte anledningen Floyds 40 års jubileum å rette en stor takk til hver
og en av dere som har vært
med på denne reisen. Dere har vært
med på å gjøre Floyd til det
det merket det er i dag, sier han.
Nå ser han frem til å fortsette det gode samarbeidet med
partnere og kunder. – Vi har gått inn i 2025 med optimisme og stor tro på
fremtiden, slår Smith fast.