Floyds lokaler utenfra
Floyd begynte med en idé om å bringe noe nytt og spennende inn i motebransjen – det er 40 år siden.

Feirer 40 år med nytt bygg

I år er det 40 år siden motemerket Floyd ble etablert. Daglig leder Tommy Smith og kollegene feirer med helt nytt kontor- og lagerbygg i Holmestrand.

Tommy Smith
Tommy Smith takker kolleger og kunder – og ikke minst samarbeidsbutikkene.

Nå takker Smith blant andre det solide nettverket av samarbeidsbutikker og kunder. – Floyd ble startet som en familiebedrift med en idé om å bringe noe nytt og spennende til den norske motebransjen på midten av 80-tallet, sier han.

– Ukentlige nyheter og raske leveranser av moteklær for kvinner i Norge er en strategi vi har holdt fast ved i 40 år.

Ny generasjon

Da vi nærmet oss år 2000, kom en ny generasjon inn i bedriften. Etter hvert så vi for oss en ny versjon av Floyd som ikke bare skulle være en leverandør av mote til butikker rundt i Norge. Vi ønsket å bygge et større firma som skulle få noen flere ben å stå på, sier daglig leder Tommy Smith.

– Denne visjonen førte oss inn i en ny æra med nye bredere og spennende kolleksjoner, egne butikker, samarbeidsbutikker og etter hvert en nettbutikk som førte til at Floyd fikk en enda større synlighet i det norske markedet, konstaterer han.

– Vi har ikke bare vokst gjennom egne Floyd-butikker og på nett, men også gjennom et solid nettverk av samarbeidsbutikker og kunder som har bidratt til å gjøre Floyd kjent i hele Norge.

Proffe med nettbutikk

Nettbutikken Floyd.no ble startet opp i 2011.

– Dette skulle ikke bare bli en nettbutikk, men starten på en digital reise for Floyd. Den har gjort slik at vi kan være sterkt til stede digitalt, i tillegg til å bidra i å profesjonalisere hele bedriften, oppsummerer Smith

– Den digitale synligheten de siste årene har skapt en god synergieffekt som har gjort Floyd til en kjent merkevare, sier han. Ifølge sjefen har dette gjort det enklere for sluttkundene å orientere seg i markedet. Det gjør det enklere å handle der de måtte ønske, enten i butikk eller på nett.

– I en stadig tøffere konkurranse arbeider vi daglig med å utvikle nye spennende kolleksjoner , passform og kvaliteter for å bidra til å treffe hjertet og den gode klesstilen til kvinner i Norge, sier Smith.

Floyds lokaler utendørs
Motemerket jubilerer med nye lokaler i Holmestrand.

Nytt bygg

40-årsfeiringen gjøres med et nytt, moderne kontor- og lagerbygg på over 10.000 kvadratmeter i Holmestrand.

– Vi kan med stolthet fortelle at Floyd er et bevis på at et sterkt team og langsiktig arbeid har skapt et norsk motemerke som vi alle kan være stolte av, sier Tommy Smith.

– Jeg vil benytte anledningen Floyds 40 års jubileum å rette en stor takk til hver og en av dere som har vært med på denne reisen. Dere har vært med på å gjøre Floyd til det det merket det er i dag, sier han.

Nå ser han frem til å fortsette det gode samarbeidet med partnere og kunder. – Vi har gått inn i 2025 med optimisme og stor tro på fremtiden, slår Smith fast.

Powered by Labrador CMS