
Posten opplever "julerush" med pakker
Ny handlevaner er etablert under pandemien. Pakker fra netthandelen økte med 48 prosent i fjor og veksten fortsetter inn i dette året. Pakkevolumene hos Posten er nå på enkeltdager like høy som den er under julerushet. Hjemlevering av pakker setter stadig nye rekorder.
– Pandemien har fungert som en turbomotor for netthandelen. Den store pakkeveksten fra netthandel fortsetter. Vi er ikke vant med julestemning i april. Vi gleder oss over å ha mye å gjøre, men det er nå så høye pakkevolum at vi oppfordrer kunder til å hente pakkene så fort de kan på både Post i butikk og i Pakkeboksene. Det må også tas høyde for at det nå kan oppstå noe forsinkelser, sier Kenneth Tjønndal Pettersen, pressesjef i Posten.

For å ta unna de høye pakkevolumene har Posten nå tilsvarende bemanning som de har under julerushet, og det hentes inn flere el-varebiler for å levere pakker hjem på døren til kunder.
Én million har lastet ned Postens sporingsapp
Posten-appen har nå blitt lastet ned av over en million brukere. Posten oppfordrer kundene til å bruke denne aktivt for å se hvor pakken er underveis, og få varslinger om eventuelle forsinkelser. De som bruker Posten-appen får live-informasjon om pakker som er på vei og kan lettere unngå misforståelser med svindelmailer. Appen gir også informasjon om når det er minst folk i den lokale Post i butikken, slik at man kan unngå kø. (Pressemelding)