Gunnar Henriksen er direktør innen E-handel og logistikk i Posten Norge. Foto: Posten Norge
Gunnar Henriksen er direktør innen E-handel og logistikk i Posten Norge. Foto: Posten Norge

Posten med hjemlevering av pakker i hele Norge

– Vi lytter til kundene og forbrukerne og utvider hjemlevering av pakker hjem til hele Norge.

Publisert

Samtidig som netthandelen øker, endres netthandelskundenes ønsker for levering. Flere vil ha varene levert hjem. Tall for siste Bring Research viser at 58 prosent ville foretrukket å få varene levert hjem, noe som bekrefter en tydelig vridning mot hjemlevering.

– I dag tilbyr Posten og Bring hjemlevering i byer og tettsteder, noe som utgjør litt over halvparten av husstandene i Norge. Vi ser et stort vekstpotensial ved å utvide tjenesten til å gjelde hele landet. Omlag én million flere husstander vil få tilbud om hjemlevering fra 13. august i år. Dette vet vi at både nettbutikker og deres kunder vil sette pris på, sier Gunnar Henriksen, direktør innen E-handel og logistikk i Posten Norge.

Enklere for mottaker

Det skal også bli enklere for mottaker å få pakker levert hjem. Hvis vedkommende ikke er hjemme, kan han eller hun gi Posten beskjed om å sette pakken igjen, for eksempel utenfor døren eller i garasjen. Mottaker kan også endre til en annen leveringsdag om han/hun foretrekker å være tilstede når pakken leveres.

– I Posten og Bring jobber vi kontinuerlig med å utvikle pakketjenestene og være konkurransedyktige i et sterkt voksende marked. Dette er ett av flere utviklingstiltak vi nå gjør for å styrke tilbudet til forbrukerne, sier Gunnar Henriksen, og legger til:

– Vi har jobbet tett sammen med våre kunder underveis i arbeidet. Vi vet at nettbutikkene ser frem til å kunne tilby hjemlevering til alle sine kunder – over hele Norge – som foretrekker hjemlevering. fra 13. august gjelder tilbudet hele landet og det blir varsling og økt fleksibilitet til mottakerne.