LindaJohansen.no og GetInspired.no er årets nettbutikker 2020. Brings kåring har skejdd årlig siden 2007.
LindaJohansen.no og GetInspired.no er årets nettbutikker 2020. Brings kåring har skejdd årlig siden 2007.

GetInspired.no og LindaJohansen.no er årets nettbutikker

I år stakk GetInspired.no og LindaJohansen.no av med prisene Årets nettbutikk med omsetning over eller under 50 millioner kroner.

Publisert

Helt siden 2007 har Posten og Bring kåret årets beste netthandelsbutikker.

Juryen for netthandelsprisene

Vikki Nathalie Walle-Hansen – Bekk Torkel Johannessen – Convert

Jens K. Rygg – Klarna

Martin Schütt – Askeladden

Marte Kloumann – Netthandelskolen

Ingvild Moen – Resonate

Kristin Dahl Hoffmann – Posten og Bring

I år ble det delt ut to priser, Årets Nettbutikk med omsetning over og under 50 millioner kroner. De to som vant skilte seg spesielt ut i god målgruppeforståelse, personlig kommunikasjon og en lojal kundegruppe. Mange nettbutikker har mye å lære av vinnerne.

– Ca 1.400 nettbutikker ble nominert til netthandelsprisene. Juryen har vurdert flere hundre butikker, og gjennomført prøvekjøp hos de aller beste for å sikre at de tre finalistene i hver klasse leverte hele veien frem til varen var returnert. Det har vært mange diskusjoner i juryen om pallplassene sier juryleder Kristin Dahl Hoffmann.

Get Inspired og Linda Johansen stakk av med hver sin pris. På pallen for store nettbutikker kom også fjorårets vinner Kolonial og Bli Vakker. For mindre nettbutikker var Hatstore og Mester Grønn på pallen.

Personlig og fremdeles sultne

GetInspired.no har etter flere år med sterk vekst klart å beholde den personlige kommunikasjonen med kundene og har mange lojale kunder. De investerer i kontinuerlig forbedring av kundeopplevelsen og jobber med å gjøre kjøpsopplevelsen enklere, bedre og tilpasset hver enkelt kunde. Alt de gjennomfører skal være relevant for kundene.

Personlige og med full kontroll

LindaJohansen.no imponerte juryen nok en gang med en meget god kjøpsopplevelse, steinkontroll på alle prosesser og et bevisst forhold til hvordan de skal engasjere og skape kundeverdi i alt de gjør. De viser utvikling fra i fjor på mange felt, har en lojal kundegruppe, mange tett opp mot fans, og de har lønnsom vekst.