Desinfiseringspartuljen til Nova Vista desinfiserte blant annet betalingspunkter på Bryn Senter.

Desinfiseringspatrulje reduserer smitterisikoen

Nova Vista har etablert desinfiseringspartuljer som skal redusere smitterisiko på knutepunkter, blant annet kjøpesentere. Sist lørdag var de på Bryn Senter.

Publisert

Nova Vista stilte sist lørdag med en desinfiseringspatrulje på Bryn Senter. Med sprøytekanner med desinfiseringsvæske på ryggen sprayet patruljen overflater og berøringspunkter for å redusere smitterisikoen.

Tommy Stiansen er seniorrådgiver i Nova Vista.

På et butikkbesøk er det mange berøringspunkter. Desto viktigere i disse tider er det å få vasket og renset hendene både på vei og ut.

God mottagelse

– Vi ble tatt svært godt imot, både av de ansatte på senteret og av kundene. De syntes det var et supert initiativ for å redusere smitterisikoen. De besøkende kan føle seg litt tryggere på å unngå smitte, forteller Tommy Stiansen, seniorrådgiver i Nova Vista, til Retailmagasinet.

– Vi mener at det er fint å kunne holde hjulene i gang i den ekstraordinære situasjonen som viruskrisen har skapt for retail. På denne måten kan butikkhandelen drives videre, legger han til.

Fakta

Nova Vista er et event- og opplevelsesbasert kommunikasjonsbyrå som tilbyr tjenester innen event, retail og PR. Selskapet inngår i Ahead Group, som er en del av Aller Media.

For retailkunder gjør de blant annet butikkdemoer og sampling. De har drevet med events i 25-30 år, bl.a. salgsutløsende aktiviteter, kommunikasjon og kampanjer.

Da de var på Bryn, tok de for seg berøringspunkter som gelender i rulletrapp, håndak på handlekurver og -vogner og betalingspunkter.

Også handlekurver og -vogner ble sprayet.

– Vi gikk gjennom butikken og sprayet berøringspunktene underveis, sier Stiansen.

Etter runden på Bryn Senter har også andre kjøpesentre bestilt samme opplegg av Nova Vista.

Nova Vista understreker at man må finne løsninger sammen. Derfor kaller de prosjektet “Sammen tar vi ansvar“.

Tanken ikke ny

Prosjektet var etablert allerede før koronakrisen.

– Men krisen aktualiserte naturligvis prosjektet. Det kommer til å se annerledes ut i retail på den andre siden av korona når krisen er over. Folk vil være mye mer opptatt av god hygiene. Håndhygiene og berøringspunkter spesielt, avslutter Tommy Stiansen.

Powered by Labrador CMS