Løfbergs tar i bruk IFS
Forretningssystemet fra IFS gir Løfbergs muligheten til å styre leverandørkjeden i hele selskapets globale drift. Det gir bedre synlighet, økt effektivitet og styrker samtidig Løfbergs innsats innen bærekraft.
IFS kunngjør i en pressemelding denne uken at det svenske kaffebrenneriselskapet Løfbergs har valgt å ta i bruk IFS Applications for å sikre seg en raskere tid ut på markedet med sine kaffeprodukter, takket være en global leverandørkjede og forbedret produktutvikling.
Løfbergs valgte IFS Applications til å forene flere nøkkelprosesser i selskapet og dermed skape et forent leverandørledd på tvers av sine driftsenheter. Det vil skape økt effektivitet og synlighet. IFS vil levere en ERP-løsning til Løfbergs som også støtter forhåndsanalyser, så vel som en digitalisert og automatisert prosessbehandling.
– Vi trengte ett globalt forretningssystem med sterkt fokus på prosesser bak produksjon innen nærings og nytelsesmiddelindustrien, så vel som leverandørstyring. Med IFS kan vi integrere alle nøkkelprosesser forbundet med produktutvikling og få en bedre oversikt over driften og produksjonsfasilitetene. Dette vil betraktelig redusere tiden ut på markedet for vårt utvalg av høykvalitets kaffe, sier Lars Appelqvist, CEO i Løfbergs.
Utnytte digitalisering og automasjon
IFS erstatter flere eldre løsninger for å kunne støtte finans, produksjon, leverandørledd, innkjøp, produktutvikling, bærekraftkontroll, kvalitetssikring og utegående servicefunksjoner. IFS ERP-løsning vil skape en plattform for Løfbergs til å utvikle og utnytte digitalisering og automasjon for å kunne bygge nye forretningsmodeller. Implementeringen vil nå omtrent 250 brukere i ni land, i tre forskjellige produksjonsanlegg i Norge, Sverige, Danmark, Storbritannia, Finland, Canada, Estland, Latvia og Litauen. IFS Applications tas i bruk mars 2019.
– Vi er spente over å ha blitt valgt til å gi Løfbergs bedre oversikt og innsyn i sine bedriftsoperasjoner. IFS Applications er det perfekte valget for produsenter og grossister innen nærings og nytelsesmiddelindustrien, og tilbyr helt bransjespesifikke funksjoner med en reell innsikt i bedriftens lokale og globale operasjoner, sier Glenn Arnesen, CEO i IFS Scandinavia.
Retailmagasinet kommer ut åtte ganger i året, og dekker ulike aspekter av fag- og detaljhandelen, uavhengig av varesortiment. Vi gir deg nyheter, fagartikler og case som bidrar til inspirasjon og verdifull innsikt i en bransje som er i stadig utvikling.
Last ned enkeltsider eller hele bladet
Du kan abonnere på retailmagasinet.no sitt ukentlige nyhetsbrev gratis her