Roger Nymoen, daglig leder og eier av Elons nye butikk i Tromsø, mener at de vil klare seg om de bare får 10 prosent av omsetningen til konkurrenten Elkjøp. De skal vinne kunder gjennom god personlig service.
Roger Nymoen, daglig leder og eier av Elons nye butikk i Tromsø, mener at de vil klare seg om de bare får 10 prosent av omsetningen til konkurrenten Elkjøp. De skal vinne kunder gjennom god personlig service.

Elon åpnet i Tromsø – er allerede kjedens tredje største

Elons nye butikk i Tromsø er ikke stor, men med god, personlig service skal de klare seg mot netthandel og den store konkurrenten i byen.

Publisert Sist oppdatert

Elektronikkjeden Elon åpnet nylig dørene i Stakkevollvegen i Tromsø. De kunngjør at de skal konkurrere på personlig service.

Marketing Manager Madeleine Skallebakke Unnfoss opplyser til Retailmagasinet at butikken i Tromsø allerede er den tredje største i Elon-systemet.

De fire ansatte i butikken: Kristian Knudsen, Kristoffer Blix, Lars Abelsen og butikksjef Roger Nymoen
De fire ansatte i butikken: Kristian Knudsen, Kristoffer Blix, Lars Abelsen og butikksjef Roger Nymoen

Til iTromsø opplyser daglig leder Roger Nymoen at koronasituasjonen betinget en forsiktig butikkåpning uten «storfest eller noe i den duren». Han sier seg likevel rimelig godt fornøyd med kundebesøket.

Elon, som er en videreføring av Euronics i Norge, er med sine 650 butikker den største i Norden i antall butikker. Kjeden har fra før rimelig god dekning i tidligere Troms fylke med butikker blant annet på Storsteinnes, Storslett, Bardu, og Skjervøy.

Nylig åpnet Elon også butikk i Sogndal.

God gammeldags service

Den nye butikken i Tromsø har en salgsflate på 350 kvadratmeter, altså en relativt liten butikk, med fire årsverk. Likevel tilbys det god gammeldags service og hjelp uten at det må trekkes kølapp, presiserer Nymoen overfor iTromsø.

Ett av målene er å gi kundene en relasjon til Elon. Nymoen sammenligner med en butikk på 5.000 kvadratmeter hvor kundene må innom flere personer for å få hjelp, noe som fort gjør det veldig upersonlig.

Et supplement

Nymoen ser ikke på den nyetablerte butikken som en konkurrent, men snarere et supplement et Elkjøp. Klarer Elon å få ti prosent av deres omsetning, skal de klare seg bra, fremholder han.

Ifølge Nymoen skal Elon være konkurransedyktige, også i forhold alle billige tilbud på nett.

– For på nett kan man aldri kjøpe personlig service.

Butikken er på 350 kvm.
Butikken er på 350 kvm.