De siste månedene har det vært hektisk aktivitet ved Felleskjøpets avdeling på Kløfta. Butikken, som er et av flaggskipene blant Felleskjøpets 97 egeneide avdelinger, er bygd om og framstår i helt ny drakt.
- Vi har etablert en ny strategi innenfor hovedkategoriene Landbruk, Hage og uterom, Kjæledyr og Hjem, som vi nå tar ut i butikk. To viktige stikkord er mer åpne lokaler og lysere farger. Avdelingen på Kløfta blir første butikk i landet med det nye konseptet.
Det nye butikkonseptet til Felleskjøpet er utviklet i samarbeid med designbyrået Reactor, og med involvering fra interne interessenter og ulike divisjoner i Felleskjøpet.
- Det har vært svært givende for prosjektgruppen å følge prosessen helt fra tegninger til at vi nå setter varene på plass i den nye butikken. Teamet vårt er en blanding av både sentral butikkstøtte, butikksjefer og medarbeidere fra andre butikker. Til sammen har vi bred kompetanse, og ved å jobbe sammen om det nye konseptet lærer vi mye av hverandre parallelt, sier Mari Alm.
Butikken på Kløfta var blant de første som ble med da Felleskjøpet i fjor startet salg av bondens matvarer i bondens butikk. I høst ble matsatsingen utvidet og favner 15 butikker over hele landet.
- Ved Felleskjøpet på Kløfta har vi hver dag som målsetning å levere gode kundeopplevelser, både for bonden og alle besøkende i butikken. Nå jobber vi med flere spennende og nødvendige prosesser for å videreutvikle avdelingen. Vi ser veldig frem til å fortsette det viktige arbeidet, samt møte kundene i en oppgradert butikk, sier butikksjef Bjørn Botten.