Bauhaus lanserer nettbutikk til bedriftskunder
Bauhaus har nylig lansert en proff nettbutikk målrettet mot varehuskjedens bedriftssegment.
Den nye nettbutikken er et direkte resultat av den store suksessen kjedens bedriftskonsept har oppnådd, skriver Bauhaus i en pressemelding.
Forventer offentlige institusjoner og boligselskaper
Bauhaus Proff Service har gjennom de senere årene hatt stor suksess med å tilby særlige fordeler til alle norske bedrifter og institusjoner som har et organisasjonsnummer. Utover kreditt, kjøpsregistrering og bedre priser, kan Bauhaus nå tilby bedriftskunder en komplett pakkeløsning hvor de også kan handle online.
– Vår bedriftsavdeling har vokst jevnt og trutt de siste årene, og i takt med dette har vi opplevd at flere og flere bedriftskunder etterlyser muligheten for å kunne handle online. Vi lytter til kundenes ønsker og behov, men har ventet på det riktige tidspunktet. Det mener vi er nå, når vi endelig har fått det rette sortimentet på plass og kan tilby over 24.000 varenumre fordelt på et bredt utvalg av de 120.000 varenumrene man finner ute i varehusene, sier Vidar Thorsvik, salgssjef hos Bauhaus.
– Vi forventer at særlig offentlige institusjoner, boligselskaper og lignende, hvor drift og vedlikehold fyller mye av hverdagen, vil kunne dra stor fordel av å handle på vår proff nettbutikk, sier han.
Det er langt fra kun håndverkere som kan se frem til å handle online på proff nettbutikken. Bauhaus’ bedriftskonsept treffer bredt i bedriftssegmentet og dekker over en blandet skare av handelsvirksomheter, detaljhandel, mindre bedrifter, boligforeninger og offentlige kunder, skriver kjeden.
Stort online utvalg og raskt overblikk
Den store veksten blant bedriftskunder skyldes ifølge salgssjefen at man helt fra starten har satt en ære i å kjenne bedriftskundenes behov. Det skal være enkelt og raskt å betjene seg selv, og man skal lett kunne danne seg et overblikk over både varer, tidligere ordre, fakturaer med mere. Alt sammen vil nå være noe bedriftskundene har tilgang til på nett.
Systemet er bygget opp slik at kundene kan bestille levering direkte til firmaadressen eller de kan selv hente i et av kjedens to varehus. Via kundens egen kontoprofil er det lett å få et samlet overblikk over blant annet ordre, tilbud og fakturaer. Det er også mulighet for å opprette og se sine egne byggeprosjekter.
– Våre kunder får med den nye en tilgang til et stort online varesortiment. Samtidig kan kundene raskt danne seg et overblikk over deres kjøpshistorikk og se de aktuelle lagerbeholdningene. Det vil også være mulig å gjenbestille tidligere ordre, da kundens data ligger samlet på kundens egen kontoprofil, sier Thorsvik.
(Pressemelding)
Retailmagasinet kommer ut åtte ganger i året, og dekker ulike aspekter av fag- og detaljhandelen, uavhengig av varesortiment. Vi gir deg nyheter, fagartikler og case som bidrar til inspirasjon og verdifull innsikt i en bransje som er i stadig utvikling.
Last ned enkeltsider eller hele bladet
Du kan abonnere på retailmagasinet.no sitt ukentlige nyhetsbrev gratis her