Norges beste kundesenter innen forsikring
På Nord-Europas største kundeservicekonferanse, Call Center Dagene 2016, vant Frende Forsikring prisen for beste kundeservice innen forsikring.
Undersøkelsen er Norges største blindtest av kundesentre, og i begrunnelsen for at Frende vinner står det:
- Kundene kom enkelt frem til riktig og vennlige kundebehandlere som stilte spørsmål, lyttet godt, var engasjerte, hadde god produktkunnskap, ga kundene veldig gode løsninger og hadde svært fornøyde kunder.
Til topps i tøff konkurranse
- SeeYou har ringt hele 118 kundesentre i 16 forskjellige bransjer. Kundesentrene i er blitt observert uten varsel, og med slik «mystery calling» har de testet ventetid, kompetanse, mersalg og avslutning, opplyser Thomas Otto, som er avdelingsleder Support og Service. Sammen med Bjørn Bohne, som er leder for kundesenter utgående, var han på Fornebu og tok i mot heder og ære i går.
Totalt 2.950 samtaler har blitt gjort, totalt sett. I løpet av samtalene er det satt en score på hvert spørsmål, som til sammen gir en total poengsum. Her har Frende fått hele 91,1 i score – av 100, og vinner dermed prisen for beste kundesenter innen forsikring. Kun tre ganger i historien har forsikring skåret høyere enn dette.
Satser på medarbeiderne
- Dette er stort, det henger høyt. Rådgiverne våre får veldig gode tilbakemelding fra kundene. I Frende har vi et lite kundesenter hvor vi satser på medarbeiderne våre. Vi er opptatt av at kunden får individuell hjelp til det de faktisk trenger, og gir rådgiverne våre frihet under ansvar, sier Bjørn Bohne.
Mektig stolt
Også salgs- og markedsdirektør Erik Bjordal er stolt i dag:
- Nå har vi tatt en strålende posisjon på Kundesenterdagene i Bergen, og så topper vi det med å vinne bransjeorienterte i Norges største test av kundesentre. Det viser at vi har lykkes godt med strategien vår, bygget god kompetanse og satset på kundeservice, sier Erik Bjordal.
- Jeg er utrolig stolt av det kundesenteret har fått til. De understøtter den viktige kundereisen, setter kunden først, og gir riktig service, støtte og rådgivning, legger han til avslutningsvis.