Margrete Langvatn og Runar Vegsund på Sunnmørspostens kundeservice. Ill. foto: SMP

Sunnmørsposten vant Kundeserviceprisen 2016

Med den høye scoren 94,8 kom Sunnmørsposten på topp i målingen av 118 av Norges største kundesentre.

Publisert

Prisen ble delt ut på Call Center Dagene på Quality Hotel Expo på Fornebu i går. Det ble svært jevnt mellom flere kundesentre, og det var små marginer som avgjorde da det i år ble Sunnmørsposten som stakk av med seieren. Det var stor jubel blant de ca. 400 på middagen på kvelden med kåring av de beste kundesentrene innenfor 16 forskjellige bransjer, og med Sunnmørsposten som den totale vinneren.

Det var i år ti nye kundesentre som deltok i 2016, og det har blitt gjennomført 25 samtaler til hvert kundesenter, totalt hele 2.950 samtaler.

– Sunnmørsposten har gjort det veldig bra i denne testen gjennom flere år, har vist stor interesse for å være med og bli best og har tydeligvis gjort mye riktig i å gi kundene gode kundeopplevelser sier Reidar Skorpen, daglig leder i SeeYou, som delte ut årets pris.

– Vi er imponert over det arbeidet Sunnmørsposten har gjort over flere år og kundene setter tydeligvis god pris på den gode kundeservicen og kundeopplevelsen de har fått av Sunnmørspostens ansatte på kundesenteret, la Skorpen til.

Powered by Labrador CMS