CC Hamar ble Årets kjøpesenter 2017!
Da bransjen kåret sine vinnere under årets Kjøpesenterkonferanse, var det CC Hamar - i tøff konkurranse med finalistene City Nord og Fornebu S - som vant prestisjetittelen «Årets kjøpesenter 2017». Prisen deles ut av Nordic Council of Shopping Centers, NCSC.
− Konkurransen i kjøpesenterbransjen er hard, men CC Hamar har lagt lista høyt. «Årets kjøpesenter 2017» har tatt en ledende posisjon innenfor sitt markedsområde, og har meget god vekst. Senteret har gjort seg bemerket gjennom lokalt forankret merkevarebygging og kundene gir CC Hamar meget høy score i NCSCs kundeundersøkelse. Senteret har en god butikkmiks, med en kombinasjon av norske og internasjonale kjedekonsepter, nisjebutikker, spennende spisesteder og en dagligvarebutikk i toppklasse. Senteret har også vellykket integrert treningssenter og helserelatert virksomhet i kjøpesenteret, sier leder i NCSC Norge, Rolf O. Svendsen.
Grundig vurdering
Årets nominerte er valgt ut blant en lang rekke kjøpesentre i Norge, og det er en fagjury som stemmer frem de aller beste. Dette er kanskje den gjeveste prisen et norsk kjøpesenter kan få. Til grunn for utvelgelsen ligger blant annet en vurdering av senteret markedsføring, drift og organisering, arkitektur, senterutvikling og miljø.
- Gjennom fremragende arkitektur, gode materialvalg og spennende interiørdetaljer har man lyktes å skape en atmosfære som gir internasjonale assosiasjoner. Fellesarealene fremstår som lyse, luftige og med innslag av dagslys og plantevegger. For å nå sine mål benytter senteret alle tilgjengelige flater, til og med senterets tak er tatt i bruk, sier Rolf O. Svendsen.
Samler kjøpesenterbransjen
NCSCs kjøpesenterkonferanse er en av de viktigste arrangementene i kjøpesenter- og detaljhandelsbransjen. Konferansen samler de viktigste personene fra kjøpesenterbransjen, men også fra kjeder og butikker fra hele landet og formidler ny kunnskap, inspirasjon og nye idèer til deltakerne. Som tidligere sto en lang rekke internasjonale og nasjonale størrelser på scenen, og NCSCs gave til foredragsholderne ble i år donert til UNICEF.
I tillegg til«Årets kjøpesenter» deles også prisene «Den Gylne Idé» og «Årets butikkjede» ut.
− Oppmerksomheten rundt vinnerne øker fra år til år og prisene er blitt et viktig verktøy for å inspirere og øke kvaliteten på arbeidet både i kjøpesenter- og detaljhandelsbransjen, sier Rolf O. Svendsen i NCSC Norge.
Nordic Council of Shopping Centers Norge er den eneste foreningen i Norge for kjøpesenterbransjen og den norske avdelingen har nærmere 350 medlemmer. Totalt har den nordiske foreningen over 1100 medlemmer, og har aktiviteter i alle nordiske land.
Formålet for foreningen er å lage møteplasser for bransjen, hvor det skapes faglige og menneskelige relasjoner, enten du er senterleder, sentereier, leietaker/detaljist eller tjenestetilbyder. Arrangementene i Norge er fagseminarer, studietur til utlandet og Kjøpesenterkonferansen hver høst. I tillegg har medlemmene tilgang til flere nordiske arrangement. NCSC tilbyr også utdannelse innen Center Management.
Retailmagasinet kommer ut åtte ganger i året, og dekker ulike aspekter av fag- og detaljhandelen, uavhengig av varesortiment. Vi gir deg nyheter, fagartikler og case som bidrar til inspirasjon og verdifull innsikt i en bransje som er i stadig utvikling.
Last ned enkeltsider eller hele bladet
Du kan abonnere på retailmagasinet.no sitt ukentlige nyhetsbrev gratis her
Årets jury:
Jomar Asbøll, DNB Eiendom, formann
Laila Myrvang, Jekta (Årets Kjøpesenter 2016)
Jo Bjørnstad, KICKS
Nils Tveit, Arkitektkontoret Nils Tveit AS
Odd Gisholt, Handelshøyskolen BI
NCSC står også bak utdelingen av Kjøpesenterprisene: Årets Kjøpesenter, Årets Butikkjede, Årets Driftsteam og markedsprisen Den Gyldne Idé. Disse prisene deles ut på Kjøpesenterkonferansen hvert år.