Ellos og Jotex inn på CDONs plattform
Ellos Group har startet et samarbeid med CDON, som betyr at Ellos og Jotex skal selges på cdon.com. Samarbeidet åpner for flere kunder med sortiment i hele Norden.
Det er ordlyden i en pressemelding fra Ellos Group: CDON Marketplace er Nordens største online markedsplass. Med et bredt spekter av alt fra elektronikk, sport og klær og med over 1,8 millioner kunder, anser Ellos Group dette som et viktig supplement til sine egne e-handelssider ellos.se og jotex.se. Ved å kunne tilby sine egne varer på CDONs plattform i Norden, tar Ellos og Jotex ett skritt nærmere flere kunder.
– Gjennom samarbeidet med CDON blir begge merkevarenes sortiment enda mer tilgjengelig for kunder over hele Norden. Å tilby egne merkevarer på eksterne plattformer er et viktig skritt i vår langsiktige vekststrategi, og vi håper å kunne starte mer lignende samarbeid i nær fremtid, sier Hans Ohlsson, konsernsjef i Ellos Group.
– Vi er glad for å kunne tilby Ellos og Jotex’ høyt verdsatte produkter på CDON. Samarbeidet styrker vårt sortiment både i mote og interiørdesign. Vi gleder oss til å ytterligere utdype vårt samarbeid i fremtiden og kunne tilby mer av Ellos Groups merkevarer, sier Kristoffer Väliharju, adm.dir. i CDON.
I utgangspunktet er det Ellos og Jotexs sortiment i både ‘mote’ og ‘interiør’ som vil bli tilbudt på CDON.COM, men senere vil også Stayhards merkevarer bli inkludert.
(Pressemelding)
Ellos Group
er Nordens ledende e-handelsgruppe med selskapene Ellos, Jotex og Stayhard. – I nær relasjon til gruppens millioner av kunder jobber vi kontinuerlig med å utvikle og tilby attraktive tilbud i mote- og hjemmeprodukter for hele familien. Ellos Group, med hovedkontor i Borås, er aktiv i alle nordiske land. Ellos Group har om lag 600 ansatte og en omsetning på rundt 2 milliarder kroner. Hovedaksjonæren er Nordic Capital og Paul Frankenius med Frankenius Equity AB som medinvestorer, fremgår det av pressemeldingen.