Viktor Pettersson på Circle K Kiellands plass overleverer en pose ferdigpakkede varer til Mia Cathrine Tveit Stoknes.
Viktor Pettersson på Circle K Kiellands plass overleverer en pose ferdigpakkede varer til Mia Cathrine Tveit Stoknes.

Klikk & hent på Circle K

23 Circle K-stasjoner i Norge er klare med «klikk og hent».

Publisert
Circle K satser på mobilhandel på stasjonene sine.
Circle K satser på mobilhandel på stasjonene sine.

– Vi er veldig stolte av å være tidlig ute med denne tjenesten i vår bransje. For oss handler det om å gjøre kundens hverdag enklere, og jeg har stor tro på at dette kommer til å bli en populær tjeneste, sier Mia Cathrine Tveit Stoknes, leder innen kategori og butikkutvikling i Circle K Norge

Bestillingen skjer på en mobilvennlig nettside der kunden først bestemmer stasjon og hentetidspunkt, og så velger og forhåndsbetaler fra en meny bestående av måltider, drikkevarer og kioskprodukter. Når kunden senere kommer til stasjonen, er bestillingen ferdigpakket og klar til å plukkes opp.

Mindre venting, kortere kø

– Ved å planlegge innkjøpene på forhånd, slipper kunden å vente på at maten skal bli laget. Da vil det også bli mindre kø og færre folk inne i butikken samtidig, noe som er positivt med tanke på dagens smittesituasjon, sier Tveit Stoknes.

Circle K gjennomførte tidligere i år en vellykket pilot på «Click & Collect»-programmet ved en håndfull stasjoner på Østlandet. Per dags dato er tjenesten på plass ved 22 stasjoner, og ytterligere én stasjon blir med i løpet av måneden.

Dersom «klikk og hent»-tjenesten slår an, vil den ifølge Tveit Stoknes gradvis rulles ut i resten av stasjonsnettet. (Pressenytt)