Oppfinnsomme stasjonsmedarbeidere har pyntet med bh-er i anledning brystkreftinnsamlingen..
Oppfinnsomme stasjonsmedarbeidere har pyntet med bh-er i anledning brystkreftinnsamlingen..

Circle K satser på ny Rosa sløyfe-rekord i år

En stgor Rosa sløyfe-aksjon skal gjennomføres ved hundrevis av landets Circle K Norge-stasjoner gjennom hele oktober.

Publisert

Fjorårets toppliste

1. Circle K Elverum: 111 600 kr

2. Circle K Forus: 110 460 kr

3. Circle K Dombås: 80 175 kr

4. Circle K Sævelandsvik: 79 897 kr

5. Circle K Ålgård: 66 548 kr

6. Circle K Fagernes-Narvik: 58 051 kr

7. Circle K E6-Dal: 56 351 kr

8. Circle K Lura: 55 708 kr

9. Circle K Hesseng: 55 589 kr

10. Circle K Storebaug E-6: 52 119 kr

Oktober – for noen er denne måneden grå, kald og regntung. Hos andre er den morsom, engasjerende og ikke minst veldig rosa. Gjennom hele måneden skal hundrevis av Circle K-stasjoner samle inn penger til støtte for brystkreftsaken.

– Gjennom de siste åtte årene har engasjerte medarbeidere og rause kunder sørget for å samle inn mer enn 30 millioner kroner til Rosa sløyfe-aksjonen. Det er noe som gjør meg utrolig stolt, sier Ann Helen Våge, kategori- og markedsdirektør i Circle K Norge.

Race mellom stasjonene

I fjor donerte kunder ved 274 Circle K-stasjoner mer enn 4,1 millioner kroner til brystkreftsaken. Dette beløpet håper Circle K å slå i år.

– Naturligvis er alt i 2020 litt annerledes på grunn av pandemien, men nettopp derfor håper jeg vi klarer å mobilisere ekstra rundt Rosa sløyfe og virkelig gjøre dette til en minneverdig aksjon, sier hun.

Også i år ligger det an til å bli vennlig rivalisering mellom stasjonene om å finne på oppsiktsvekkende tiltak og samle inn til aksjonen. Tidligere år har oppfinnsomme stasjonsmedarbeidere pyntet arbeidsplassen sin med rosa bh-er, farget hår og skjegg rosa og arrangert egne Rosa sløyfe-dager med underholdning og aktiviteter for hele familien.

Persontilpasset kreftbehandling

Circle K Norge er én av hovedsamarbeidspartnerne til Rosa sløyfe-aksjonen, som arrangeres av Kreftforeningen og Brystkreftforeningen.

Temaet for årets Rosa sløyfe-aksjon er persontilpasset behandling. Om lag én av tre brystkreftpasienter får senskader som følge av behandlingen. Mange av disse tilfellene kunne vært unngått dersom behandlingen var mer persontilpasset, ifølge Kreftforeningen.

(Pressenytt)