Cirkle K går fra print til digitale flater på 86 stasjoner rundt omkring i Norge.
Visualart
Circle K oppgraderer til digitale flater på 86 stasjoner
Circle K Norge skal oppgradere til digitale menytavler på alle stasjoner. Totalt dreier det seg om 86 stasjoner med et gjennomsnitt på åtte skjermer per stasjon.
Visual Art er i dette prosjektet totalleverandør av skjermer, programvare og innhold.
Etter drøyt ett års pilotprosjekt med digitale menytavler på seks ulike stasjoner rundt om i Norge, ble det i april klart at Circle K i Norge digitaliserer sine stasjoner. Visual Art kommer dermed å levere digitale skjermer til om lag 86 stasjoner rundt om i landet
– Det er veldig gøy å få gjøre denne type utrulling for Circle K i Norge. Vi arbeider allerede tett med Circle K i flere markeder i Europa, og å få støtte Norge i denne prosessen er en ære for oss, sier Anne-Mette Sørum, Country Manager Norge for Visual Art.
Det norske markedet dekkes nå av den europeiske avtalen som Visual Art har med Circle K. Den inkluderer maskinvare så vel som programvare og innhold. Programvaren til skjermene er Signage Player som Visual Art har utviklet for å legge til rette for å vise innhold og kunne fjernstyre og administrere innholdet sentralt, uavhengig av hvor stasjonen befinner seg.
– Med tanke på maskinvare er det rundt 700 skjermer som skal installeres og vedlikeholdes over tid. Gjennom fjernstyring kan vi garantere at alt fungerer, men også at innholdet alltid kan holdes oppdatert og aktuelt på alle stasjoner, fortsetter Sørum.
For Circle K i Norge dreier det seg om en stor oppgradering, da stasjonene frem til nå har benyttet tradisjonelle print-løsninger for alle menyer og annen informasjon. Avtalen har en verdi på rundt seks millioner norske kroner.