Ill. foto fra Kremmertorget på Elverum tidligere denne uka.
Ill. foto fra Kremmertorget på Elverum tidligere denne uka.

Korona: Individuelle løsninger i Citycon

Citycons kjøpesentre og leietakere rammes i varierende grad av korona. Derfor håndteres hver leietaker individuelt.

Publisert Sist oppdatert

– Hvordan håndterer Citycon situasjonen korona-epidemien har skapt?

Daniel Sellevoll er kommunikasjonssjef i Citycon.
Daniel Sellevoll er kommunikasjonssjef i Citycon.

– Citycon overvåker situasjonen kontinuerlig, både i Norge og i de fire andre landene hvor vi har kjøpesentre. Når det gjelder vår håndtering, er utgangspunktet for Citycon at det fungerer best med individuelle løsninger på individuelle behov. På våre sentre har vi butikker som nå opprettholder eller til og med øker omsetningen, mens andre får den redusert kraftig eller må lukke etter pålegg fra myndighetene. I stedet for å gjennomføre samme tiltak for alle leietakere, arbeider vi nå individuelt med dem som trenger det, sier kommunikasjonssjef Daniel Sellevoll i Citycon til Retailmagasinet, og fortsetter:

– Det betyr at vi tilstreber en aktiv dialog og godt samarbeid med alle leietakere som ønsker og har behov for det. I tillegg lytter vi selvsagt til både bransjeorganisasjoner, interessefellesskap og myndighetene i forhold ønsker og forventninger. Vi er løsningsorienterte og har et særlig fokus på å behandle forespørsler fra leietakerne, fortløpende. Vi arbeider også med løsninger, slik at konsekvensene av virusutbruddet begrenses for den enkelte leietaker. Det er svært tett dialog mellom våre senterledere og den norske Citycon-ledelsen.

– Hvor mange stengte butikker så langt og hvor stor er omsetningssvikten?

– Tall på stengte butikker og spørsmål om omsetning må vi kommer tilbake til, sier Daniel Sellevoll.