Citycons kampanjer for å hedre helter i lokalsamfunnet er nominert til Årets kampanje.Citycon
Løftet fram de lokale heltene – nominert til Årets kampanje
I løpet av fem uker tidlig på høsten i 2020 – det første pandemiåret – kjørte Citycon kampanjen Min helt hvor målet var å få fokus på helter i lokalmiljøet. Pandemien preget da samfunnet og handelen sterkt. Kampanjen er en av tre nominerte til Årets kampanje på Kjøpesenterkonferansen.
Linnea Svennerstål er markedssjef i Citycon Norge.Citycon
De sju sentrene Herkules, Storbyen, Torvbyen, Kilden, Stovner, Kolbotn Torg og Oasen var omfattet av kampanjen.
– Vi ønsket å få fram de lokale heltene i sentrenes nærmiljø, forteller markedssjef Linnea Svennerstål i Citycon Norge til Retailmagasinet.
Fra Kilden SenterCitycon
Mennesker som bistår med noe positivt og gjør en forskjell for andre i nærområdet skulle løftes fram i lyset.
Lokalt engasjement
Den første fasen av kampanjen dreide seg om å finne kandidater. Det ble nominert kandidater av begge kjønn og i alle aldre, privatpersoner eller organisasjoner, og både lokalbefolkningen og kjøpesentrene nominerte.
I neste fase ble alle nominerte vurdert og en vinner plukket ut for hvert senter. Kampanjen ga god respons. "Min helt" fikk totalt 277 nominerte "lokale helter".
– Det var i snitt 40 nominerte på hvert kjøpesenter, noe vi er fornøyd med. Det vitnet om et sterkt lokalt engasjement, sier Svennerstål.
Fra Stovner SenterCitycon
I tråd med strategien
Nettsiden og digitale kanaler ble brukt i markedskommunikasjonen, noe som resulterte i hele 746.000 eksponeringer totalt.
I tillegg hadde de stor fysisk synlighet på sentrene.
– Tett samarbeid med nærmiljøet er en sentral del av Citycons strategi, noe som vi vet skaper engasjement blant våre kunder, leietakere og lokale organisasjoner. Kampanjen var helt i tråd med dette, avslutter Linnea Svennerstål.