Det har vært pågang for å prøvekjøre den helektriske Polestar 2 direkte fra parkeringshuset på Solsiden senter.
Det har vært pågang for å prøvekjøre den helektriske Polestar 2 direkte fra parkeringshuset på Solsiden senter.

Polestar med pop-up på Solsiden kjøpesenter

Solsiden i Trondheim er det første kjøpesenteret i Norge hvor kunder kan oppleve den nye Polestar 2. Pop-ups er et satsingsområde for Citycons sentre

Publisert

I første etasje på Solsiden står det nå en splitter ny Polestar 2 til glede for besøkende på senteret. Polestar-spesialister bemanner pop-upen og besvarer spørsmål om den helelektriske bilen.

Flere har bestilt prøvekjøring på Polestar.com hvor bilen kjøres direkte ut fra senterets parkeringshus. Citycon melder at det allerede nå er det langt mellom ledige tider for prøvekjøring.

– Etterspørselen etter prøvekjøring har vært stor siden lansering, og nå som bilene er på plass er det mange som ønsker å kjenne på følelsen bak rattet. Fremover vil vi åpne opp for flere plasser, slik at alle som ønsker skal få mulighet til å prøvekjøre den 100 % elektriske Polestar 2, sier Alexander Hørthe, norgessjef i Polestar.

Solsiden første kjøpesenter

I løpet av siste kvartal av 2020 skal Polestar etablere et nytt detaljhandelskonsept som åpner i Bassengbakken 1, like utenfor Solsiden kjøpesenter. Konseptet heter Polestar Space. I mellomtiden samarbeider Polestar med Solsiden senter slik at interesserte allerede nå kan se, prøvesitte og prøvekjøre Polestar 2 i Trondheim.

– Det var naturlig for oss å etablere en pop-up på Solsiden senter, da dette er et sted som er lett tilgjengelig for mange mennesker og er i nærheten av vårt kommende Polestar Space. En pop-up gir oss i mellomtiden muligheten til å la kundene bli bedre kjent med Polestar 2 enten inne på Solsiden eller fra parkeringshuset der vi tilbyr prøvekjøring, sier Hørthe.

Skaper nysgjerrighet på senteret

Citycon er glade for at Polestar valgte Solsiden senter da de skulle vise frem Polestar 2 for første gang til norske kunder.

– På sentrene våre har vi en god kundestrøm og lange åpningstider, som gjør oss aktuelle som utstillingsplass for aktører som Polestar. Det er spennende å samarbeide med et bilmerke som skaper så mye nysgjerrighet som det Polestar gjør, sier Kathrine Knudsen Tilrem, direktør for specialty leasing i Citycon.

Pop-ups er et satsingsområde på alle Citycons sentre. Gjennom et bookingsystem tilbyr Citycon fellesarealene til virksomheter som ønsker å treffe kundene i kortere eller lengre perioder. Dette gir mulighet for å teste ut nye konsepter, og vil være en inngang til markedet for mindre aktører. (Pressemelding)