Eva Berg: – Vi ønsker å sette opp farten i utviklingen av vårt sortiment av bærekraftige produkter.

Initiativ for økt produktinnovasjon

Clas Ohlson Product Innovation Challenge ble lansert i går. Det er en del av Clas Ohlsons mål om å utvikle utvalget av mer bærekraftige produkter.

Publisert


Målsettingen for initiativet er å realisere virkelig gode produktidéer for en mer bærekraftig livsstil og gi oppfinnere muligheten til å lansere sitt produkt via Clas Ohlsons salgskanaler, fremholder selskapet i en pressemelding:

Det dreier seg om å finne helt nye, innovative produkter som gjør det enklere for Clas Ohlsons kunder å leve mer bærekraftig. I dag lanseres konkurransen der du har mulighet til å sende inn ditt bidrag og vinne en attraktiv plass i Clas Ohlsons sortiment.

– Gjennom de produktene vi selger og den kunnskapen vi formidler, kan vi endre holdninger og adferd hos våre kunder. Vi har dermed et ansvar og en mulighet til å påvirke. Med Clas Ohlson Product Innovation Challenge ønsker vi sette opp farten i utviklingen av vårt sortiment av bærekraftige produkter, sier Eva Berg, sortimentssjef hos Clas Ohlson.

For å delta kreves det at man har en produktidé som ikke allerede finnes på markedet, som passer inn i Clas Ohlsons sortiment og som bidrar til en mer bærekraftig livsstil. Påmelding til konkurransen gjøres via www.clasohlsoninnovation.com, og juryen består av blant andre Linda Krondahl, adm.dir. i Things, som daglig samarbeider med innovatører og ferske entreprenører.

– I jobben min møter jeg ofte på foretak som, til tross for at de har et svært godt produkt, sliter med å slå igjennom kommersielt. Vinnerne av Clas Ohlson Product Innovation Challenge kommer, med Clas Ohlsons hjelp, til å få en unik eksponeringsmulighet på markedet, sier Linda Krondahl.

Innsendingsfristen for konkurransebidrag er 30. november 2016. Ti finalister kommer til å plukkes ut, og vinnerne kåres i slutten av januar 2017. Målet er å lansere vinnerproduktene i samtlige av Clas Ohlsons salgskanaler i løpet av et år.

Clas Ohlson Product Innovation Challenge er en del av Clas Ohlsons bærekraftsarbeid Herfra til en bærekraftig fremtid.

Clas Ohlson er en internasjonal retailkjede i kraftig vekst. Selskapet har ca. 4700 ansatte fordelt på hovedkontor og ca. 200 butikker i Sverige, Norge, Finland, Storbritannia, Kina og snart Dubai. I tillegg til over 70 butikker i Norge har Clas Ohlson alle sine ca. 15.000 dingser tilgjengelig i sin moderne nettbutikk. Firmaet ble grunnlagt av den svenske gründeren Clas Ohlson allerede i 1918. 

Powered by Labrador CMS