I høst åpnet Clas Ohlson en Lab Store i Stockholm for å styrke kunderelasjonene. (Foto: Clas Ohlson)

Clas Ohlsons vekst sterkest i Norge

Clas Ohlson hadde en vekst på 10 prosent i oktober. Sterkest var veksten i Norge: 13 prosent. Totalt vokste kjedens netthandel med 56 prosent.

Publisert

For regnskapsårets første seks måneder var den organiske veksten på linje med vekstmålet på fem prosent, melder kjeden i en børsmelding.

Salget i oktober økte totalt med 10 prosent til 755 MSEK (688). Det organiske salget økte med 6 prosent sammenlignet med året før. Salget i oktober i sammenlignbare enheter og lokal valuta økte med to prosent.

I det utfordrende markedsklimaet er det gjennomført betydelige markedsinvesteringer i henhold til planen for å styrke kundebase og dermed drive salget både i oktober og i det viktige julemarkedet, skriver Clas Ohlson.

Sammenlignet med samme tid i fjor var butikkporteføljen utvidet netto med 14 butikker. Ved utgangen av perioden var det totale antall butikker 237.

I oktober ble salget positivt påvirket av en kalendereffekt på ca. to prosentpoeng på grunn av flere handledager enn i samme periode i fjor.

Powered by Labrador CMS