Kraftig økning i hjemlevering for Clas Ohlson
Clas Ohlson opplever kraftig økning i hjemlevering fra ekspresslageret på Slependen. Nå kan kundene også velge å få levert varene ut til bilen i flere av butikkene.
Når situasjonen endrer seg raskt, vil Clas Ohlson tilpasse seg kundenes behov. Samtidig skal kunder og medarbeidere være trygge på at de gjør alt for å tilby en trygg handel med god service, skriver kjeden i en pressemelding.
– Vi ser at behovet for raskere og mer fleksible leveransemetoder har økt kraftig den siste uke. Med Clas Ohlsons 90 butikker fra Alta i nord til Mandal i sør og nettbutikk, kan vi gi kundene raske og fleksible leveranser. Dette gjøre det enklere for kundene å handle hos oss. Vi tilbyr både hjemleveringer og klikk&hent med levering til bilen. De siste ukene har vi hatt en ti-dobling i hjemleveringer på dagen med PorterBuddy fra vårt ekspresslager på Slependen, sier Stine Trygg-Hauger, adm. dir. i Clas Ohlson.
Kundene som benytter Klikk&Hent, hvor man kan hente i butikk to timer etter å ha bestilt på nett, vil i mange Clas Ohlson butikker kunne velge å få varene levert ut til bilen eller på syklene.
– Vi ønsker å være der for våre kunder som av ulike grunner ikke har mulighet for å komme inn i butikken i disse dager. Vi tror at å få varene levert til bilen eller sykkelen vil være et fint supplement som fyller et behov i mellom våre fysiske og nettbaserte tjenester i disse dager, sier Trygg-Hauger.
8. største butikk
I september i fjor inngikk Clas Ohlson nytt samarbeid med Kolonial.no. Nå er Clas Ohlson-butikken hos Kolonial.no kjedens 8.største butikk.
-Hos Kolonial.no kan kundene bestille våre bestselgere og få de levert i samme handlepose som dagligvarene, rett hjem på døra. Vi ser at vårt sortiment er relevant og at kundene har behov for det vi tilbyr, også i den situasjonen vi er i nå. Mange trenger utstyr til hjemmekontor og hjemmeskole. Da er det fint å kunne bestille kabler, headset og kontorartikler hos Kolonial.no sammen melk og brød, sier Trygg Hauger.