Power med økt satsing på B2B – utvider samarbeidet med Collector
Power utvider samarbeidet med Collector og Enterpay.
Netthandelen innenfor B2B har økt markant de siste årene og har skutt ytterligere fart i forbindelse med koronapandemien. Stadig flere nettbutikker har derfor begynt å rette blikket mot B2B-markedet for å vinne kampen om kundene via smidige kjøps- og betalingsopplevelser. En av disse er Power som nå utvider samarbeidet med Collector og Enterpay for å modernisere den norske netthandelen mellom bedrifter.
I takt med at netthandelen øker stilles det stadig høyere krav til effektive betalingsløsninger. Forbrukermarkedet har vært tidlig ute med å implementere dette. Men i bedriftsmarkedet ser mange aktører, også de som tidligere har vært rettet mot en forbrukermålgruppe, nå en mulighet til å vinne terreng ved å tilby smidigere kjøpsopplevelser. Men betalinger innen B2B krever andre løsninger enn for B2C, som for eksempel kredittgrense og identifisering.
En av aktørene som nå satser på B2B-markedet, er elektronikkjeden Power. Et viktig ledd i satsingen er å gjøre det like smidig for bedrifter å betale for seg, som det er for forbrukere.
– Vi er sterke på netthandel for forbrukermarkedet, og vokser også stort på B2B-markedet. Denne løsningen gjør det endra enklere og smidigere å handle hos oss for våre bedriftskunder, da alle transaksjoner skjer på vår plattform, sier Terje Nernæs, Ecommerce Manager i Power.
For å drive utviklingen i retning av en smidigere B2B-handel i Norge har Power akselerert samarbeidet med Collector og Enterpay etter at partene har jobbet sammen med å utvikle lignende løsning i Finland. Collector er i dag markedsledende innen betalingsløsninger for B2B-handelen, og har i samarbeid med Enterpay utviklet en ny løsning for Power på det norske markedet. I dette samarbeidet har Collector ansvar for å utvikle smidige faktureringsprosesser, mens Enterpay sørger for at transaksjonene er sikre for både kjøper og selger. Alle informasjonssøk og sikkerhetskontroller som kreves i forbindelse med betaling vil håndteres automatisk i bakgrunnen.
Med denne løsningen kan Power nå tilby en innovativ, effektiv og kundevennlig kjøpsreise for norske bedrifter.
– Digitaliseringen innenfor B2B-handelen går veldig raskt nå, og selv om forutsetningene ser litt annerledes ut, må bedriftskundene tilbys samme smidige opplevelser og metoder som forbrukere. Vi ser frem til samarbeidet med Power for å få fart på denne utviklingen og gi norske bedrifter bedre kjøpsopplevelser, sier Steffan Berg, Head of Sales i Collector.
(Pressemelding)