Innhold fra annonsør

Riktig omnikanalstrategi gir flere lojale kunder

Konkurransen for e-handel og fysiske butikker blir stadig hardere. Samtidig vil flere kunder kjøpe gjennom den kanalen som passer dem best i øyeblikket. For å imøtekomme kundenes nye kjøpsatferd må butikker skape en fungerende omnikanal.

Publisert

Mange bedrifter kjenner seg igjen i at samspilletmellom e-handel og fysisk butikk kan være utfordrende. Men for de som lykkes med å utviklet en fungerende omnikanal venter både mer lojale kunder og økt lønnsomhet.

Lennart Söderberg, Perfect IT
Lennart Söderberg er CEO og grunnlegger av Perfect IT.

– Ved å samle all informasjon og alle data i en og samme webplattform, får bedriften full kontroll over innkjøp, lager og salg, sier Lennart Söderberg, CEO og grunnlegger av Perfect IT. Det gjør det også mulig å lage skreddersydde kampanjer og kundeunike tilbud.

Komplett omnikanal

For å møte behovet for mer effektive og kundenære forretningsprosesser har Perfect IT tatt frem det videreforhandlertilpassede forretningssystemet BeX. BeX er markedets mest komplette og fleksible nettskybaserte omnikanalsystem for e-handel og butikker.

– Returportalen er det nyeste tilskuddet til BeX-familien. Der kan forbrukeren selv hente retur- og byttevarer. Siden kunden har tilgang til hele produktutvalget i returportalen, med tilbud om ekstrakjøp, bytte og tilgodelapper, reduseres antall refusjoner.

I stedet øker salget, samtidig som den interne håndteringen blir mer effektiv.

Fokus på mersalg

Forskjellen fra andre retursystemer på markedet er først og fremst fokuset på mersalg, ikke bare en etterstreben etter effektiv returhåndtering. Selvbetjeningsmodulen «Shop on the go» gjør det enklere for kunden å handle. Fra mobilen kan kunden selv håndtere kjøp både i fysisk og digital butikk.

– Med «Shop on the Go», returportalen og den bærbare butikkassen får personalet mer tid til å hjelpe kunder med rådgivning, både i butikken og på kundeservice. Dette er win-win for begge parter – kunden blir fornøyd, og bedriften får flere lojale kunder og økt salg, avslutter Lennart Söderberg.

Powered by Labrador CMS