Coop kobler innsamlingsaksjon med bruk av gjenbruksnett
Coop Norge har koblet årets innsamlingsaksjon med bruk av gjenbruksnettet. Hver gang et gjenbruksnett skannes i kassen i kampanjeperioden, går 2 kroner til kampanjens formål.
– Ja, nå i mars er det Krafttak mot Kreft, Kreftforeningens årlige innsamlingsaksjon. Årets tema er kreftformer som få overlever, opplyser Carina Hansen, sponsor-prosjektleder i Coop Norge, til Retailmagasinet.
Går til kreftforskning
Prosjektlederen konkretiserer:
– Pengene som samles inn går til kreftforskning for å bidra til at flere overlever, samt gode omsorgstilbud for pasienter og pårørende. Vi i Coop skal bidra med synlighet og donasjon til saken i alle våre kjeder.
– Det er kundene som utløser de mange donasjonene som samlet vi bli en stor donasjon?
– Riktig, Coop donerer 2 kroner per gjenbruksnett som skannes/brukes av våre kunder i hele uke 10. I tillegg får kunden selvsagt den vanlige gjenbruksbonusen på 1 krone når handlenettet brukes. Dette gjelder uansett hvilken av våre kjeder man handler hos, sier Hansen.
Obs BYGG med eget opplegg
– Videre skal Obs BYGG være med å bidra til ytterligere innsamling til aksjonen, ved at kunder som handler får spørsmål om de vil donere 30 kroner ekstra når de betaler for varene, legger sponsor-prosjektlederen til.
Obs BYGG vil ha materiell i butikk med informasjon om en innsamling via Vipps der kunder kan donere et valgfritt beløp til årets innsamlingsaksjon. Pengene som doneres, enten i kassen eller via Vipps, går selvsagt uavkortet til Kreftforeningen.