Coop Norge har koblet årets innsamlingsaksjon med bruk av gjenbruksnettet.
Coop Norge har koblet årets innsamlingsaksjon med bruk av gjenbruksnettet.

Coop kobler innsamlingsaksjon med bruk av gjenbruksnett

Coop Norge har koblet årets innsamlingsaksjon med bruk av gjenbruksnettet. Hver gang et gjenbruksnett skannes i kassen i kampanjeperioden, går 2 kroner til kampanjens formål.

Publisert

– Ja, nå i mars er det Krafttak mot Kreft, Kreftforeningens årlige innsamlingsaksjon. Årets tema er kreftformer som få overlever, opplyser Carina Hansen, sponsor-prosjektleder i Coop Norge, til Retailmagasinet.

Går til kreftforskning

Prosjektlederen konkretiserer:

– Pengene som samles inn går til kreftforskning for å bidra til at flere overlever, samt gode omsorgstilbud for pasienter og pårørende. Vi i Coop skal bidra med synlighet og donasjon til saken i alle våre kjeder.

Carina Hansen er sponsor-prosjektleder i Coop Norge
Carina Hansen er sponsor-prosjektleder i Coop Norge

– Det er kundene som utløser de mange donasjonene som samlet vi bli en stor donasjon?

– Riktig, Coop donerer 2 kroner per gjenbruksnett som skannes/brukes av våre kunder i hele uke 10. I tillegg får kunden selvsagt den vanlige gjenbruksbonusen på 1 krone når handlenettet brukes. Dette gjelder uansett hvilken av våre kjeder man handler hos, sier Hansen.

Obs BYGG med eget opplegg

– Videre skal Obs BYGG være med å bidra til ytterligere innsamling til aksjonen, ved at kunder som handler får spørsmål om de vil donere 30 kroner ekstra når de betaler for varene, legger sponsor-prosjektlederen til.

Obs BYGG vil ha materiell i butikk med informasjon om en innsamling via Vipps der kunder kan donere et valgfritt beløp til årets innsamlingsaksjon. Pengene som doneres, enten i kassen eller via Vipps, går selvsagt uavkortet til Kreftforeningen.

Powered by Labrador CMS