– Dette er en helt fantastisk tilbakemelding å få, sier konsernsjef i Coop Norge, Geir Inge Stokke, om at Coop har Norges beste omdømme i Ipsos store omdømmeundersøkelse. Foto: Coop.

Ipsos: – Coop har Norges beste omdømme

Coop går til topps på Ipsos omdømmeundersøkelse av de største selskapene i Norge.

Publisert

Aldri før har befolkningen hatt et bedre inntrykk av Coop. 84 prosent av de spurte i Ipsos store omdømmeundersøkelse for 2018 oppgir at de har et meget eller ganske godt inntrykk av Coop. Det er en økning på syv prosentpoeng sammenlignet med fjorårets undersøkelse. Kraftig fremgang på flere områder gjør at Coop Norge går forbi NRK, TINE og Vinmonopolet og helt til topps på listen over Norges best likte selskap.

– Dette er en helt fantastisk tilbakemelding å få. Våre ansatte står på hver eneste dag for at kundene, som også er våre medeiere, skal ha gode handleopplevelser. Våre egne målinger den siste tiden har også vist rekordhøy kundetilfredshet for flere av våre kjeder. Ingen ting er bedre og gir en større giv i organisasjonen enn å få dette bekreftet i en omfattende undersøkelse der vi måles opp store, dyktige og svært godt likte aktører, sier Geir Inge Stokke, konsernsjef i Coop Norge.

Undersøkelsen til Ipsos har vært gjennomført i 27 år på rad, og 96 av de største norske virksomhetene er målt i årets undersøkelse. Coop har kraftig fremgang i befolkningens totalinntrykk og i underkategoriene som måles. Særlig er fremgangen god i kategoriene «reklame og informasjon» og «samfunnsansvar og moral».

– Vi er eid av kundene og derfor svært bevisst vårt ansvar i samfunnet. Vi har en stolt historie og ambisiøse tiltak innen samfunnsansvar og bærekraft, som er godt befestet i våre verdier. Fremgangen innen denne kategorien er spesielt gledelig, sier Stokke.

Uansett alder, kjønn eller bosted scorer Coop høyt på totalinntrykk. Inntrykket av Coop er spesielt godt blant de under 25 år. Dette gleder også Coop-sjefen.

– Vi passerer 1,7 millioner medeiere i år, og yngre kunder utgjør den største andelen av våre nye medeiere. Vi opplever at de tiltrekkes av Coop som en annerledes aktør. Coop er delingsøkonomi i praksis, sier Stokke.

Powered by Labrador CMS