Høyest vekst i kundetilfredshet
Coops lavpriskjeder Obs og Extra har den høyeste veksten i kundetilfredshet blant dagligvarekjedene, skriver Coop Norge i en pressemelding.
I årets utgave av Norsk Kundebarometer øker kundetilfredsheten til Obs med 4,3 poeng til en score på 73,5 poeng av 100 mulige. Extra oppnår en score på 71,2 poeng etter en vekst på 3 poeng. Kundetilfredshet på mellom 70-75 poeng regnes som «fornøyde kunder».
- Det viktigste for oss er at våre kunder, som også er våre eiere, er fornøyde. Derfor er dette en veldig hyggelig tilbakemelding til våre mange dyktige ansatte, som også bekrefter trenden av gode målinger Coops kjeder har oppnådd i ulike omdømmeundersøkelser den siste tiden, sier Geir Inge Stokke, konsernsjef i Coop Norge SA.
Også nærbutikkjeden Coop Marked leverer en av bransjens høyere vekst i kundetilfredsheten med tre poengs økning til 65,2 poeng.
2016 | 2017 | Endring | |
Obs | 69,2 | 73,5 | +4,3 |
Extra | 68,2 | 71,2 | +3 |
Coop Marked | 62,6 | 65,2 | +2,6 |
Bunnpris | 56,9 | 58,5 | +1,6 |
Kiwi | 73,4 | 73,7 | +0,3 |
Coop Prix | 63,3 | 63,5 | +0,2 |
Meny | 76,8 | 76,7 | -0,1 |
Spar | 68,3 | 66,2 | -2,1 |
Joker | 62,6 | 60,3 | -2,3 |
Coop Mega | 70,5 | 67,8 | -2,7 |
Rema 1000 | 75,3 | 70,9 | -4,4 |
Kilde: Norsk Kundebarometer/Handelshøyskolen BI
(Pressemelding)