Coop Prix Stjørdal oppgraderes til 2.0
Etter å ha sett likedan ut siden åpningen for en mannsalder siden, gjennomgår Prix Stjørdal nå et hamskifte. Seks millioner kroner investeres i oppgraderingen.
Det var her en av Coops toppsjefer, Torbjørn Skei, startet sin løpebane i Coop kort tid etter at nybutikken åpnet før jul 1984.
Så det er på høy tid å fikse på butikkens utseende – ja, mer enn som så: – Dette er den største investeringen siden butikken ble etablert på 1980-tallet. Utvendig er vi i full gang med å bytte ut fasadeplatene med royalimpregnert treverk, og uteområdene skal også forskjønnes. Inngangspartiet blir også nytt, opplyser butikksjef Cathrine Ydstines til Retailmagasinet.
Omprofilerer til ‘Prix 2.0’
– Innvendig skal vi skifte ut grunnbelysningen til LED, snu om på butikkinnredningen og skifte ut frukttorg og brødinnredning. Vi kommer også til å sette inn flere selvskanningskasser. På toppen av det hele endrer vi alle profilelementer til det kjeden kaller ‘Prix 2.0’. I sum blir dette som å få en ny butikk, vi ansatte gleder oss veldig, sier Ydstines.
– Prix’en vår har holdt posisjonen veldig godt, til tross for mange dagligvarebutikker i Stjørdal sentrum. Omsetningen er stabil, selv om det har kommet flere nye konkurrenter de siste årene. Vi scorer nok godt på beliggenheten vår, sentralt beliggende ved E14 og med bra parkering og enkelt adkomst for dem som skal østover. Hos oss kan kundene foreta en rask handel, og det ser vi på god frekvens og relativt sett små handlekurver, om man sammenligner med de store lavprisbutikkene, sier Ydstines.
«Fortjener et løft»
Adm.dir. i Coop Midt-Norge, Torbjørn Skei, har fulgt utviklingen tett helt siden starten: – Som 20-åring fikk jeg jobben som butikksjef ved Prix Stjørdal våren 1985. Da var butikken nettopp etablert, og hadde overtatt tomta etter en bilforretning. Det er mye innenfor handelen som har forandret seg på 35 år, men butikken klarer seg fortsatt godt.
– Nå investerer vi seks millioner i en skikkelig oppgradering. Forrige gang vi tok et løft var i 2009, men fasaden er den samme som den gang jeg var her. Så man kan vel si at butikken fortjener et løft, og det tror jeg kundene kommer til å legge merke til og sette pris på. Og det er selvsagt hyggelig for meg også, her kjører jeg forbi hver dag på vei til og fra kontoret på Lade i Trondheim, sier Torbjørn Skei til Retailmagasinet.