I dag lanseres "LIVE shopping" hos Elkjøp som gir deg assistanse gjennom skjermen.

Elkjøp lanserer live shopping

I dag lanseres tjenesten «LIVE shopping», hvor kunden ved hjelp av lyd og bildeoverføring får live assistanse og veiledning fra ansatte i butikk.

På grunn av COVID-19 er flere hjemme enn vanlig, naturlig nok, med hjemmekontor, hjemmeskole og av andre årsaker som karantene. Det vil Elkjøp-sjef Fredrik Tønnesen hensynta og lanserer nå LIVE shopping som skal gi opplevelsen av å være i et av Elkjøp sine varehus.

Fredrik Tønnesen er direktør for Elkjøp Norge

– Kundene våre skal kunne få rådgivning og hjelp som de er vant med, også når det ikke er mulighet for å forlate hjemmet sitt. Vi skal gjøre det vi kan for å bidra til å redusere smitterisiko, forteller han.

Tjenesten fungerer slik at kunden gjennom Elkjøps nettsider booker 20 minutter med LIVE shopping. Deretter vil det komme en link til Microsoft Teams, hvor man vil møte en av Elkjøps spesialister. Hvilken kategori kundene ønsker hjelp med, velges på forhånd.

Deretter tar en Elkjøp-ansatt kunden med rundt i butikken, svarer på spørsmål og veileder etter behov.

– Vi er alle rammet av Corona-epidemien på en eller annen måte. Og det er ingen tvil om at dette er en situasjon som er spesiell og krevende. Det aller viktigste for oss nå er å ivareta alle ansatte og kunder. Det er nye behov som har meldt seg hos forbrukerne, og det må vi lytte til samtidig som vi snur oss raskt, sier Tønnesen.

Har jobbet på spreng

El-kjeden har den siste tiden kommet med flere tiltak for å gjøre det enklere, tryggere og smidigere å handle.

– Vi har virkelig jobbet på spreng de siste ukene for å innføre tiltak som først og fremst ivaretar sikkerheten til våre ansatte og kundene våre. Det har vært og er vår aller viktigste prioritet, forteller Elkjøp-sjefen.

I løpet av noen dager har Elkjøp lansert tidligere åpningstider for eldre og mennesker i risikogrupper, klikk og hent på parkeringsplassen, kontaktløs betaling med Vipps i samtlige butikker og nå LIVE shopping.

– Det er viktig at vi tar sjanser og lanserer nye tjenester vi har tro på at kundene våre ønsker seg. Denne gründerånden vi nå opplever internt, imponerer meg og gjør meg vanvittig stolt, forteller Elkjøp-sjefen som er glad for å kunne bidra i den nasjonale dugnaden med å tilgjengeliggjøre varer og tjenester etter behov.

Powered by Labrador CMS