Nike med digitale verktøy for hjemmetrening for alle
“Play for the World” er Nikes digitale bidrag til idrettsutøvere i alle aldre og nivåer slik at de kan trene innendørs under koronakrisen.
Idrettsutøvere har som regel vilje, men kan i disse tider trenge bistand til å holde formen vedlike mens de er utestengt fra ordinære treninger. Nike har utviklet verktøy for flere digitale flater.
1. Engasjement
Nikes digitale økosystem, som bl.a. omfatter Nike-appen, sosiale medier, nike.com og podcasten ‘Trained’, inneholder gratis opplegg for treningsøkter og veiledning slik at idrettsutøvere kan nå sine treningsmål, uansett hva de er.
2. Fellesskap
Gjennom live streaming av treningsøkter hver lørdag leder Nike Master-trenere gratis, treningsøkter på Nikes YouTube-kanal. Treningene er egnet for små flater og alle treningsnivåer.
3. Trening for barn
Barn vil også ha muligheten til å oppleve gleden ved innendørs lek. Nike samarbeider gjennom Made To Play-programmet med partnere rundt omkring i verden for å oppmuntre barn til å holde seg aktive.
4. Konkurranse gjennom utfordringer
"Living Room Cup" skal oppfylle utøveres ønske om å konkurrere. Her får man en rekke mindre treningsutfordringer, målt mot de beste av Nikes tilknyttede pro-utøvere som Cristiano Ronaldo og Giannis Antetokounmpo. Deltakerne kan dele resultatene sine på Instagram ved å bruke hashtaggene #playinside og #thelivingroomcup.
5. Kreativitet
Det kreative skal også inspireres, og NikeCraft samarbeider med Tom Sachs i I.S.R.U. Deltakerne kan være med som 13. medlem i en workshop og være med på en designprosess.