Med Drive-Thru hos Power trenger ikke kunden forlate bilen. Varene bringes ut og kunden betaler i bilen.

Power lanserer Drive-Thru

Power begrenser smittespredningen med tilbud om Drive-Thru.

Smittevernhensyn har gjort at elektrokjeden nå ønsker å tilby alternative måter å sikre varetilgang til kundene.

Anders Nilsen er adm. dir. i Power.

– Mange i Norge er nå i den situasjonen at de er bekymret for smitte, eller er i en karantene som gjør at de må unngå andre mennesker. Vi har derfor fått utviklet et Drive-Thru-konsept som mange kjenner igjen fra fast food-bransjen, sier adm. dir. Anders Nilsen i Power.

Nilsen forteller at idéen kom fra en av medarbeiderne i forrige uke, og at tjenesten ble utviklet på noen få dager.

Slik fungerer det

  • Kunden reserverer varen med Click & Collect på power.no
  • Kunden kjører til butikk – og ringer oppgitt telefonnummer ved ankomst
  • Betjeningen bringer varene til bilen
  • Kunden betaler med Vipps

– På denne måten sikrer vi at kundene får tak i det de trenger, uten at de trenger å forlate bilen, sier Nilsen.

Inspirasjon fra fast food-bransjen

For å gjøre avhentingen enklere, er venteområdet merket med en portal.

– Portalen gjør at det er svært tydelig hvor man skal vente, sikrer en god køordning, akkurat slik man kjenner fra fast food-bransjen, sier norgessjefen.

Fordobling av «Hent i butikk»

Elektrokjeden merker at mange trenger hvitevarer til matoppbevaring og klesvask, mobiler og datamaskiner til å kommunisere med jobb, familie og venner, støvsugere til rengjøring og TV og nettbrett til underholdning.

– Vi ser også at dobbelt så mange velger vår klikk og hent-løsning, Click & Collect, sammenliknet med året før. Det er tydelig at mange nå ønsker at vi finner frem varene på forhånd før de kommer i butikken, sier han.

– Vår nye Drive-Thru-løsning sikrer i tillegg at kunden kan bli i bilen hele tiden, og på den måten sikre en enda tryggere handel, avslutter Nilsen.

Powered by Labrador CMS