Power lanserer Drive-Thru
Power begrenser smittespredningen med tilbud om Drive-Thru.
Smittevernhensyn har gjort at elektrokjeden nå ønsker å tilby alternative måter å sikre varetilgang til kundene.
– Mange i Norge er nå i den situasjonen at de er bekymret for smitte, eller er i en karantene som gjør at de må unngå andre mennesker. Vi har derfor fått utviklet et Drive-Thru-konsept som mange kjenner igjen fra fast food-bransjen, sier adm. dir. Anders Nilsen i Power.
Nilsen forteller at idéen kom fra en av medarbeiderne i forrige uke, og at tjenesten ble utviklet på noen få dager.
Slik fungerer det
- Kunden reserverer varen med Click & Collect på power.no
- Kunden kjører til butikk – og ringer oppgitt telefonnummer ved ankomst
- Betjeningen bringer varene til bilen
- Kunden betaler med Vipps
– På denne måten sikrer vi at kundene får tak i det de trenger, uten at de trenger å forlate bilen, sier Nilsen.
Inspirasjon fra fast food-bransjen
For å gjøre avhentingen enklere, er venteområdet merket med en portal.
– Portalen gjør at det er svært tydelig hvor man skal vente, sikrer en god køordning, akkurat slik man kjenner fra fast food-bransjen, sier norgessjefen.
Fordobling av «Hent i butikk»
Elektrokjeden merker at mange trenger hvitevarer til matoppbevaring og klesvask, mobiler og datamaskiner til å kommunisere med jobb, familie og venner, støvsugere til rengjøring og TV og nettbrett til underholdning.
– Vi ser også at dobbelt så mange velger vår klikk og hent-løsning, Click & Collect, sammenliknet med året før. Det er tydelig at mange nå ønsker at vi finner frem varene på forhånd før de kommer i butikken, sier han.
– Vår nye Drive-Thru-løsning sikrer i tillegg at kunden kan bli i bilen hele tiden, og på den måten sikre en enda tryggere handel, avslutter Nilsen.