Strømmen Storsenter forsterket smitteverntiltakene
Strømmen Storsenter er stort sett tilbake til normalen selv om et hundretall medarbeidere fremdeles er permittert, men det er kontinuerlig behov for å forsterke smitteverntiltakene.
Det sier senterleder Per Kristian Trøen til Retailmagasinet.
God kommunikasjon og "opplæring" av både alle ansatte på Storsenteret og alle besøkende kunder er avgjørende, understreker han:
– Blant annet har vi satt opp henvisningsskilt for å få våre besøkende til å følge "høyreregelen" gjennom senteret. Hånddesinfeksjon har høyeste prioritet, med flere titalls stasjoner strategisk plassert for å fange opp kundestrømmen gjennom hele senteret, samt at butikkene også har Antibac-stasjoner. De gir jevnlig påminnelser via senterets høyttaleranlegg om å ivareta avstand, "høyreregelen" og håndhygienen. Vi har hjulpet butikkene, og spesielt flere av de best besøkte, med å sette opp køskillere og avstandsskiller til kassekøene. Informativ plakatering både i butikkene og ved senterets inngangspartier er også essensielt, fremholder senterleder Trøen.
Økt ressursinnsats
Ressursinnsatsen er økt av hensynet til smittevernet:
– Vi har satt på flere renholdere som blant annet kontinuerlig rengjør berøringsflater som heisknapper, gelendre, automater og lekeapparat, og flere vektere er hyret inn for å sikre at handelen foregår trygt.
– Vi har medarbeidere i senteradministrasjonen øremerket nettopp for å følge opp smittevernet, alt i god, kontinuerlig kommunikasjon med kommuneoverlegen om råd og veiledning. Strategien for vår smitteverninnsats er å spille butikkene gode, og gjøre både ansatte og besøkende trygge i en meget annerledes tid, sier Per Kristian Trøen.