Siri E. Sogstad og Hanne R. Berger fra senterledelsen på Strømmen Storsenter har tilstrekkelig med plakater for å styre kundestrømmen etter "høyreregelen" gjennom senteret.
Siri E. Sogstad og Hanne R. Berger fra senterledelsen på Strømmen Storsenter har tilstrekkelig med plakater for å styre kundestrømmen etter "høyreregelen" gjennom senteret.

Strømmen Storsenter forsterket smitteverntiltakene

Strømmen Storsenter er stort sett tilbake til normalen selv om et hundretall medarbeidere fremdeles er permittert, men det er kontinuerlig behov for å forsterke smitteverntiltakene.

Publisert

Det sier senterleder Per Kristian Trøen til Retailmagasinet.

Senterleder Per Kristian Trøen
Senterleder Per Kristian Trøen
Informativ plakatering både i butikkene og ved senterets inngangspartier er essensielt.
Informativ plakatering både i butikkene og ved senterets inngangspartier er essensielt.

God kommunikasjon og "opplæring" av både alle ansatte på Storsenteret og alle besøkende kunder er avgjørende, understreker han:

– Blant annet har vi satt opp henvisningsskilt for å få våre besøkende til å følge "høyreregelen" gjennom senteret. Hånddesinfeksjon har høyeste prioritet, med flere titalls stasjoner strategisk plassert for å fange opp kundestrømmen gjennom hele senteret, samt at butikkene også har Antibac-stasjoner. De gir jevnlig påminnelser via senterets høyttaleranlegg om å ivareta avstand, "høyreregelen" og håndhygienen. Vi har hjulpet butikkene, og spesielt flere av de best besøkte, med å sette opp køskillere og avstandsskiller til kassekøene. Informativ plakatering både i butikkene og ved senterets inngangspartier er også essensielt, fremholder senterleder Trøen.

Økt ressursinnsats

Ressursinnsatsen er økt av hensynet til smittevernet:

– Vi har satt på flere renholdere som blant annet kontinuerlig rengjør berøringsflater som heisknapper, gelendre, automater og lekeapparat, og flere vektere er hyret inn for å sikre at handelen foregår trygt.

– Vi har medarbeidere i senteradministrasjonen øremerket nettopp for å følge opp smittevernet, alt i god, kontinuerlig kommunikasjon med kommuneoverlegen om råd og veiledning. Strategien for vår smitteverninnsats er å spille butikkene gode, og gjøre både ansatte og besøkende trygge i en meget annerledes tid, sier Per Kristian Trøen.

Teknisk sjef Ole Herredsvela med roll-up som gir kundene viktig informasjon om smittevernet.
Teknisk sjef Ole Herredsvela med roll-up som gir kundene viktig informasjon om smittevernet.