KJØPER: Jørgen Waaler og StrongPoint kjøper CUB Business Systems AB.

Styrker satsingen på e-handel

StrongPoint kjøper 100 prosent av aksjene i det svenske selskapet CUB Business Systems AB og styrker dermed sin satsing på e-handel.

Publisert

Digitaliseringen av varehandelen akselererer – og effektive flerkanals- og logistikkløsninger representerer viktige elementer for StrongPoints kunder, skriver StrongPoint i en pressemelding.

CUB Business Systems AB, med hovedsete i Täby utenfor Stockholm, er en av markedslederne i Norden på mobile og digitale helhetsløsninger for «Omni Channel», «Retail Logistics» og «Pick & Collect».

Solide referanser

MOBIL PLATTFORM: CubLink®.

Selskapet har solide referanser fra tilfredse kunder som opererer i og utenfor Norden. Flere av de mest kjente varemerkene i den svenske detaljhandelen er CUB-kunder som bruker den mobile plattformen CubLink®. Denne støtter alle mobile klienter som Windows, Android og iOS, heter det i pressemeldingen.

CUBs e-handels applikasjoner, sammen med en meget kompetent organisasjon, gjør det mulig for detaljhandelskjeder raskt å tilpasse seg et økende behov for digitale e-handels løsninger.

CUB har installasjoner i flere land i Europa og over 15.000 klientinstallasjoner. Selskapet har 22 ansatte og forventer en omsetning i 2017 på ca. MSEK 48 og med et forventet resultat på MSEK 4.

Kjøpesummen er avtalt til MSEK 30 hvorav ett års selgerkreditt på 50 prosent av kjøpesummen. I tillegg er det avtalt resultatbasert earn-out element i årene 2018-2020.

Passer sammen

– Vi på Cub ser med glede fram til å bli en del av StrongPoint-familien og ser store muligheter for fremtiden. Våre produkter passer sammen og gir oss en større mulighet til å levere en komplett løsning til våre kunder. Vi får kraft til å bearbeide et internasjonalt marked og økt potensiale i vår fremtidige produktutvikling, sier , sier VD hos CUB Business Systems AB, Göran Thörn, ifølge pressemeldingen.

– StrongPoint har hatt en meget vellykket lansering av Click & Collect. Kjøpet av CUB kompletterer vår løsning og gjør oss i stand til å levere fremtidsrettede systemer for våre kunder i inn- og utland, samtidig som det styrker vår satsing innen e-handel og «Omni Channel». Dette er forretningsområder som vokser kraftig og som vil bidra til å løfte StrongPoint ytterligere inn i den digitale verden, sier StrongPoints CEO, Jørgen Waaler.

Pressemelding

Retailmagasinet kommer ut åtte ganger i året, og dekker ulike aspekter av fag- og detaljhandelen, uavhengig av varesortiment. Vi gir deg nyheter, fagartikler og case som bidrar til inspirasjon og verdifull innsikt i en bransje som er i stadig utvikling.

Se hva vi skriver om her

Bestill abonnement

Last ned enkeltsider eller hele bladet

Du kan abonnere på retailmagasinet.no sitt ukentlige nyhetsbrev gratis her

Powered by Labrador CMS