Løpetights var mest solgte produkt for Zalando i løpet av Cyber Week. Skjermdump fra zalando.no

Zalando fikk én million nye kunder i løpet av Cyber Week

Zalando fikk i løpet av selskapets sjette Cyber Week et rekordstort antall nye kunder. Selskapets bruttoomsetning økte med 35 prosent sammenlignet med samme periode i fjor.

Publisert

Zalando opplevde en kundevekst på én million nye kunder på plattformen i løpet av Cyber Week. Netthandlerem økte GMV (Gross Merchandise Volume) med nærmere 35 prosent sammenlignet med samme periode i fjor. Partnerprogrammet Connected Retail stod for 30 prosent, av omsetningen under årets Cyber Week. Salget ble tilpasset og justert etter den pågående koronapandemien.

– Vår største prioritet for årets Cyber Week var å sikre helsen og sikkerheten til våre medarbeidere, og samtidig tilby våre kunder den aller beste opplevelsen, understreker David Schneider, co-administrerende direktør i Zalando.

– Cyber Week 2020 var nok en milepæl for plattformstrategien vår, og viste en sterk økning i antall partnere i vårt Partnerprogram. Vi har vært spesielt opptatt av å tilrettelegge for våre nye og eksisterende samarbeidspartnere, som er hardt rammet av nedstengning som følge av korona. Vi ser frem til videre utvidelse av vårt Connected Retail-program i 2021.

Bruttoomsetningen fra merkevarer via partnerprogrammet stod i gjennomsnitt for 30 prosent, en økning på 20 prosent sammenlignet med i fjor. Over 2.300 partnere innen detaljhandel med fysiske butikker deltok i Zalandos Cyber Week via Connected Retail-programmet, hvor mer enn 250 nye butikker ble med i programmet i løpet av november.

Cirka 7.500 ordre ble gjennomført per minutt i travle perioder.

Årets mest solgte produkt under Cyber Week var løpetights.

Powered by Labrador CMS