Utfordrer dagligvarebransjen med egen dark store og rask hjemlevering
foodora utvider satsningen i Norge med et nytt konsept for dagligvarehandel. foodora market skal levere alt kundene trenger hjem på døren, innen 30 minutter.
- Vi gleder oss enormt til å komme i gang. foodoras viktigste jobb er å gjøre folks hverdag litt enklere. Det kan vi virkelig gjøre i dagligvaremarkedet, et marked som også har veldig godt av flere aktører, sier fungerende daglig leder i foodora Norge, Carl Randers.
foodora market åpner først i Oslo, med mål om å utvide til alle byene hvor foodora opererer.
foodora market er del av selskapets “quick commerce”-satsning og er en såkalt “dark store”. Det er en fysisk og fullverdig butikk, men uten kasseapparater eller kunder. Kundene handler det de trenger gjennom appen og får varene på døren.
- foodora market skal levere det du trenger, akkurat når du trenger det. foodora market er der når ukeshandelen ikke frister etter en lang dag på jobb, eller når du fredag kveld oppdager at du har mangler rømme til tacoen, sier Randers.
- Vi leverer allerede mange forskjellige varer, inkludert bøker og endel dagligvarer. Likevel ser vi at kundene trenger et både mer skreddersydd tilbud, og et mye bredere utvalg. Nå har vi en fysisk butikk, som er rigget best mulig for modellen vår, med alt vi tror kundene trenger. Vi er trygge på at dette vil slå an, og skape ny konkurranse og dynamikk, sier Randers.
foodora har svært gode erfaringer med tilbudet fra Sverige og Finland. I Sverige åpnes nå butikk nummer fire.
- Vi tror dette er noe hele Norge vil sette pris på, selv om vi starter i Oslo. Oslo er størst og der er behovet er ekstra viktig akkurat nå, med den helt spesielle pandemisituasjonen. (Pressemelding)