Med StrongPoints løsning kan butikkmedarbeidere plukke i gjennomsnitt 240 varer i timen på tvers av alle produktkategorier.
Med StrongPoints løsning kan butikkmedarbeidere plukke i gjennomsnitt 240 varer i timen på tvers av alle produktkategorier.

StrongPoint lanserer sin nyeste plukkløsning for netthandel av dagligvarer

Siste generasjon plukkløsning fra StrongPoint skal gjøre det mulig for butikkmedarbeidere å plukke ~ 240 varer i timen på tvers av alle produktkategorier. Til sammenligning er bransjestandarden for plukk 60-65 varer i timen.

Publisert

StrongPoint ASA introduserte denne uken sin nyeste løsning for plukking av dagligvarer. Løsningen er spesielt utviklet for detaljister som er på utkikk etter en rask, effektiv og skalerbar logistikkløsning for netthandel.

StrongPoints løsning gjør det mulig for butikkmedarbeidere å plukke i gjennomsnitt ~ 240 varer i timen på tvers av alle produktkategorier, sammenlignet med bransjestandarden på 60-65 varer i timen.

Grunnet pandemien er innføring av netthandel av dagligvarer blitt fremskyndet med to til fem år i USA og Vest-Europa.
Grunnet pandemien er innføring av netthandel av dagligvarer blitt fremskyndet med to til fem år i USA og Vest-Europa.

Plukkløsningen er hostet på StrongPoints skybaserte SaaS netthandelsplattform som hjelper detaljistene med å utnytte mulighetene innenfor netthandel av dagligvarer. Ved å ta i bruk løsningen reduserer man lønnsutgiftene knyttet til nettbestillinger, kundetilfredsheten øker og man opprettholder marginene.

StrongPoint introduserte sin første plukkløsning for over 20 år siden. Basert på tilbakemeldinger fra kundene og tusenvis av butikkansatte i en rekke land har løsningen gjennomgått en rekke oppgraderinger siden den gang. En viktig fordel med skybaserte løsninger er at brukerne mottar kontinuerlig oppdateringer etter hvert som StrongPoint videreutvikler løsningen.

Konsulentselskapet Bain & Company anslår at innføring av netthandel av dagligvarer har blitt fremskyndet med to til fem år i USA og Vest-Europa, som følge av pandemien, og at etterspørselen bare vil fortsette. Til tross for dette har detaljistene hatt problemer med å gjøre netthandelen lønnsom, med høye plukkostnader og pressede marginer på nettleveransene.

StrongPoints plukkløsning er et resultat av over 35 års erfaring med å løse behovene til ledende europeiske detaljister. Selskapets løsning er svært effektiv i forhold til manuell plukking av nettbestilllinger.

Løsningen setter opp den mest effektive plukkruten og er tilpasset ulike butikkoppsett.
Løsningen setter opp den mest effektive plukkruten og er tilpasset ulike butikkoppsett.

Mange av StrongPoints kunder, som bruker alle funksjonene i løsningen, kan oppnå en gjennomsnittlig plukkhastighet på ~ 240 varer i timen på tvers av alle produktkategorier. Bransjestandarden på plukking av varer er 60-65 varer i timen. I tillegg skal plukkløsningen til StrongPoint være 99,99 % nøyaktig, på høyden med helautomatiske løsninger.

Jacob Tveraabak, CEO i StrongPoint.
Jacob Tveraabak, CEO i StrongPoint.

Løsningen setter opp den mest effektive plukkruten og er tilpasset ulike butikkoppsett. Andre standardfunksjoner i løsningen er plukking etter temperatursoner, aldersbegrensede varer og erstatningsalternativer.

Plukkløsningen kan tilpasses store og små butikkmiljøer, og for å øke effektiviteten ytterligere er det mulig å bruke håndterminaler fra Zebra Technologies. Man kan plukke i ulike butikksoner og gjennomføre flerplukk, og løsningen kan også tilknyttes andre løsninger, som elektroniske prisetiketter (ESL). Sistnevnte gjør det mulig for de butikkansatte å plukke etter lyset fra ESL-etiketter (pick-by-light). I tillegg kan man koble løsningen til en spesialutviklet varetralle. Brukerne mottar informasjon fra hvert enkelt steg i plukkeprosessen – fra klargjøring av varetrallen, veiing og oppsamling av varer. Med kontinuerlige tilbakemeldinger kan man gjennomføre ergonomiske forbedringer for ytterligere å øke effektiviteten og nøyaktigheten.

– Vi er stolte av vår nyeste plukkløsning. Den er utviklet for å forbedre butikkdriften og å møte den eksponentielle veksten innenfor netthandelen, sier Jacob Tveraabak, CEO i StrongPoint.

– Etter å ha jobbet med detaljister i over tre tiår, forstår vi hvor viktig det er å gjøre butikkdriften så effektiv og skalerbar som mulig, noe som også var grunnlaget for videreutvikling av den nyeste versjonen av vår plukkløsning for dagligvarer.

Powered by Labrador CMS