Foto: Odd H. Vanebo

Møbelringen bransjevinner på to målinger

Møbelringen topper både Daymakerindex og Norsk Kundebarometer.

Publisert

Kjell-Hugo Melvoll, adm. dir. i Møbelringen, er naturlig nok meget fornøyd med en forbedring fra 54 prosent til 76 prosent på Daymakerindex, størst framgang av alle kjeder i alle bransjer som er med i undersøkelsen i Norge. Daymakerindex er en undersøkelse som måler kvaliteten på kundemøtene.

I tillegg ble Møbelringen bransjevinner i Norsk Kundebarometer for 2015.

Og med to slike resultater mener Melvoll at det et ikke er snakk om tilfeldigheter, men at Møbelringen rett og slett er inne i en fin utvikling.

- Vi har jobbet med mystery shopping og gjort markedsundersøkelser. Det har gitt resultater for oss og økt fokus ute i butikkene, sier han.

Kjell-Hugo Melvoll

Møbelkjeden arrangerer møter for alle butikkene to ganger i året, i forbindelse med messer. I tillegg kommer årsmøtet.

Kjell-Hugo Melvoll lover at de gode resultatene ikke skal føre til at de begynner å lene seg bakover. Fortsatt har Møbelringen mye ugjort, fastslår han.

Markedsinfo er kjedens leverandør av mystery shopping-tjenester. Rapportene brytes ned pr butikk, og hver butikk jobber med resultatene som kommer fram. Naturlig nok jobber hver butikk mest med de punktene som de kommer relativt dårligst ut på.

Powered by Labrador CMS