Møbelringen bransjevinner på to målinger
Møbelringen topper både Daymakerindex og Norsk Kundebarometer.
Kjell-Hugo Melvoll, adm. dir. i Møbelringen, er naturlig nok meget fornøyd med en forbedring fra 54 prosent til 76 prosent på Daymakerindex, størst framgang av alle kjeder i alle bransjer som er med i undersøkelsen i Norge. Daymakerindex er en undersøkelse som måler kvaliteten på kundemøtene.
I tillegg ble Møbelringen bransjevinner i Norsk Kundebarometer for 2015.
Og med to slike resultater mener Melvoll at det et ikke er snakk om tilfeldigheter, men at Møbelringen rett og slett er inne i en fin utvikling.
- Vi har jobbet med mystery shopping og gjort markedsundersøkelser. Det har gitt resultater for oss og økt fokus ute i butikkene, sier han.
Møbelkjeden arrangerer møter for alle butikkene to ganger i året, i forbindelse med messer. I tillegg kommer årsmøtet.
Kjell-Hugo Melvoll lover at de gode resultatene ikke skal føre til at de begynner å lene seg bakover. Fortsatt har Møbelringen mye ugjort, fastslår han.
Markedsinfo er kjedens leverandør av mystery shopping-tjenester. Rapportene brytes ned pr butikk, og hver butikk jobber med resultatene som kommer fram. Naturlig nok jobber hver butikk mest med de punktene som de kommer relativt dårligst ut på.