City Nord er de glade vinnere av prisen Den Gyldne Idé,

City Nord vant Årets kampanje

Under årets kjøpesenterkonferanse vant City Nord pris for sin kampanje «Vårlyst i Bodø». Kampanjen var et samarbeidsprosjekt mellom kjøpesentrene og sentrumskjernen i Bodø, der de i fellesskap inviterte til en storhelg i byen.

Publisert

City Nords idé var at kjøpesentrene og sentrumskjernen gang i året skal bruke felles ressurser for å trekke ekstra mange besøkende til en storhelg i Bodø. Arrangementet ble en suksess, og tiltak som felles profil og aktivitetskalender, gratis parkering og shuttlebusser mellom handelsstedene ga et felles løft for handelsdestinasjonen Bodø sentrum. Solide besøks- om omsetningstall, stort engasjement blant aktørene og gode tilbakemeldinger fra presse, kommune, deltakere - og ikke minst de besøkende - viste at man lykkes med målsetningene.

– Vinneren av «Årets kampanje» har vist initiativ og engasjement for å bygge merkevaren gjennom relasjoner. Broer er bygget og mulighetene er lagt til rette for å løfte konseptet videre i årene som kommer, sier leder i NCSC Norge, Rolf O. Svendsen.

Under den årlige Kjøpesenterkonferanse kårer Nordic Council of Shopping Centers hvert år bransjens beste markedsføringskampanjer. I kategorien «Årets kampanje» var City Nord i år nominert sammen med Bydel Aker Brygge og Kolbotn Torg, og stakk altså til slutt av med seieren i den krevende kategorien.

− Kjøpesentre fra hele landet leverte en rekke gode kampanjer som konkurrerte om prisen. Å vinne er derfor et tydelig bevis på senterets store ambisjoner, evne til å engasjere og gode resultater, sier Rolf O. Svendsen.

Høythengende priser

NCSCs kjøpesenterkonferanse er en av de viktigste arrangementene i kjøpesenter- og detaljhandelsbransjen. Som tidligere sto en lang rekke internasjonale og nasjonale størrelser på scenen, og NCSCs gave til foredragsholderne ble i år donert til UNICEF. Konferansen samler de viktigste personene fra kjøpesenterbransjen, men også fra kjeder og butikker fra hele landet. Prisene som hvert år deles ut er av stor betydning for de som vinner. I tillegg til markedsføringsprisen «Den Gylne Idé» deles også prisene «Årets kjøpesenter» og «Årets butikkjede» ut.

− Oppmerksomheten rundt vinnerne øker fra år til år. Prisene er blitt et viktig verktøy for å inspirere og øke kvaliteten på arbeidet både i kjøpesenter- og detaljhandelsbransjen, sier Rolf O. Svendsen i NCSC Norge.

Retailmagasinet kommer ut åtte ganger i året, og dekker ulike aspekter av fag- og detaljhandelen, uavhengig av varesortiment. Vi gir deg nyheter, fagartikler og case som bidrar til inspirasjon og verdifull innsikt i en bransje som er i stadig utvikling.

Se hva vi skriver om her

Bestill abonnement

Last ned enkeltsider eller hele bladet

Du kan abonnere på retailmagasinet.no sitt ukentlige nyhetsbrev gratis her

Jury 2017

Håvard Bakke, Anfo

Karl Fredrik Lund, Creuna

Lars Olsen, BI

Monica Eriksen, Steen & Strøm

Tomas Oberg, TIBE Drammen (Juryleder)

Prisen Den Gylne Idé er inndelt i 2 klasser:

Kampanje

Definisjon: En intensiv aktivitet i en tidsbegrenset periode. Profilerende, salgsutløsende, etc.

Åpen Klasse

Aktiviteter som faller utenfor de tradisjonelle kampanjer 

Powered by Labrador CMS