Kjøpsenterkonferansen: Nå er det konkurransetid!
Forberedelsene tli Kjøpesenterkonferansen har begynt. – Vi er glade å kunne fortelle at vi endelig har åpnet for påmelding til NCSC Norge sine konkurranser, kan styreleder i Nordic Council of Shopping Centers norske avdeling, Rolf O. Svendsen fornøyd erklære.
Norge er et av de landene som har størst andel kjøpesenterflate per innbygger, og med det innebærer det at vi har stor konkurranse og mange dyktige folk som hver dag står på for at deres senter skal fremstå som et godt sted å være for Norges befolkning. Uansett om du bor i by eller land.
«I år som i fjor deler vi ut priser i kategoriene Årets Driftsteam, Den Gyldne Idé, Årets Butikkjede og ikke minst Årets Kjøpesenter», forteller Svendsen. Han fortsetter med å si at med den diversiteten som finnes i både geografi og demografi er det viktig å sette noen klare kriterier som vil kunne gjelde uansett. I fjor var det Jekta i Tromsø som vant prisen for Årets Kjøpesenter blant annet for sitt entusiastiske lederskap, gode butikkmix og veldrevne forretninger.
Men det finnes også sentre som utmerker seg med ekstraordinære gode markedsaktiviteter, og de bør absolutt delta i «Den Gyldne Idé» hvor fagjuryen tar et dypdykk i alle de innsendte bidragene og vurderer hver enkelt etter oppsatte kriterier. Her er det mange små sentre som har utmerket seg over årene, så vi håper inderlig at det som vanlig blir stor deltakelse fra hele landet, sier han.
Retailmagasinet får også vite at man i år gjerne ser at enda flere driftsteam melder seg på konkurransen enn tidligere. Det er utrolig mange dyktige mennesker som jobber i kulissene for at vi skal få den beste handleopplevelsen. Jo færre irritasjoner du opplever på handleturen din, desto bedre er driftsteamet. Dette er folk som er våre usynlige hjelpere som dessverre alt for ofte kun får høre det når det går galt. Vi oppfordrer derfor alle senterledere til å melde på sine team av driftsledere, teknikere, vektere med flere som tar i et tak for at vi skal ha en god hverdag.
Ta en titt på våre nettsider kjopesenterkonferansen.no og finn alt av informasjon og påmeldingskjema der, oppfordrer Svendsen.