Hvem fortjener prisen Den Gylne Idé?
Har ditt kjøpesenter gjennomført en nytenkende, spennende kampanje som skapte verdi og merverdi for besøkende og sentret? Da kan dere være kandidat til å vinne ‘Den Gylne Idé’.
Under den årlige Kjøpesenterkonferanse kårer Nordic Council of Shopping Centers hvert år også bransjens beste markedsføringskampanjer.
Den Gyldne Idé blir delt ut i to kategorier: Kampanje og Åpen Klasse, og også her er det en fagjury som avgjør.
City Nord vant i fjor den ene av de to klassene.
Send inn de beste ideer
Hege Kolberg, Marketing Manager Norway, sier: – Det skjer så mye spennende i bransjen og vi håper det er mange som sender inn sine beste idéer. Vi ønsker at juryen skal få en vanskelig jobb!
Kriteriene for å selta? – Kampanjen bør være kreativ og effektiv, men ellers kan den være profilbyggende eller salgsutløsende, det kan være innholdsmarkedsføring, en mobilkampanje, PR-/influencerbasert, støtte lanseringer/nyåpninger, etc. etc. – hva som helst! – understreker Hege Kolberg.
NCSC Awards
For å bidra til utviklingen av kjøpesenterbransjen, arrangerer NCSC konkurranser i flere kategorier:
- Årets Kjøpesenter 2018
- Årets Butikkjede 2018
- Den Gyldne Idé 2018
Ønsker å inspirere
Denne siste kategorien har altså to underkategorier: Årets Kampanje og Åpen klasse, forklarer Kolberg:
– Det finnes mange fantastiske kreative tanker og idéer som er satt ut i livet på kjøpesentre over hele landet. Nordic Council of Shopping Centers Norge ønsker å inspirere til videre kreativitet gjennom å hedre de beste og mest effektive aktivitetene gjennom de siste tolv måneder. NCSC deler ut prisen Den Gyldne Idè til årets mest kreative markedsaktiviteter!
De to kategoriene
Kampanje:
Eks. Profil, salgsutløsende, etc.
Definisjon: En intensiv aktivitet i en tidsbegrenset periode.
Åpen Klasse:
Aktiviteter som faller utenfor den tradisjonelle kampanjen.
Aktivitetene skal ha funnet sted i perioden 1. juli 2017 – 30. juni 2018
Påmelding
Påmeldingsfrist 26. august 2018. Les mer om påmelding og kriterier her!
Prisen deles ut på Quality Airport Hotell Gardermoen 18. oktober under årets store Awardshow i under Kjøpesenterkonferansen 2018.
Årets jury Den Gylne Idé:
Rune Stenberg, Seniorkonsulent/partner, Markedsinfo
Lars Erling Olsen, Professor, Handelshøyskolen BI
Hilde Hummelvold Jentoft, Project Manager, Scandic Hotels
Håvard Bakken, Prosjektdirektør, Anfo
Cathrine von Ibenfeldt, Høyskolelektro, Handelshøyskolen BI
Tomas Oberg, Rådgiver, TIBE Drammen