Kidzdesignlab er en serie med produkter designet av og for barn. (Foto: Kidzdesignlab/Unikia)

Elkjøp samarbeider med små gründere

Elkjøp har valgt å satse på en gruppe unge oppfinnere i alderen åtte til elleve år, som sammen med Kidzdesignlab har laget en kjøkkenserie for barn.

Publisert

– Det er viktig at store selskaper tør å satse på nye produkter og nytenkende hoder, for hele tiden å kunne utvikle seg, sier Tommy Myhre, Kategoridirektør for SDA (småelektronikk) i Elkjøp Nordic i en pressemelding.

Kjøkkenutstyr designet av og for barn

Kidzdesignlab er en serie med kjøkkenutstyr – designet av barn og for barn. Hele prosessen fra idé til ferdig vare i butikkhyllene har blitt dokumentert gjennom en webserie som kommer i løpet av høsten hos Nettavisen.

Elkjøp har behandlet de unge gründerne på lik linje med andre som ønsker å få sine produkter inn på hylla hos elektronikkjeden, sier Tommy Myhre. (Foto: Elkjøp / Fredrik Meilegård Arnesen )

Myhre sier han og kollegene ble fascinert av de nye tankene som barna kunne tilføye rundt produkter som allerede er veletablerte ute i hjemmene våre.

– Selv om tanken bak er at dette skal gjøre det enklere og tryggere for barn å være en del av kjøkkenet, er det ingen tvil om at disse produktene også vil være attraktive for voksne, sier kategoridirektøren.

Tøffe vurderinger

June har designet krakken Step & Smile.  (Foto: Kidzdesignlab/Unikia)

Elkjøp har behandlet de unge gründerne på lik linje med andre som ønsker å få sine produkter inn på hylla hos elektronikkjeden.

– Vi er alltid på utkikk etter å kunne tilby det folk vil ha. Samtidig må vi være tøffe i vurderingene våre, også når vi tar inn nye produkter fra veletablerte merkenavn. Det har vi også vært i forhandlingene med disse imponerende unge gründerne, sier Myhre.

Emma har designet stekepanna Pantastic.  (Foto: Kidzdesignlab/Unikia)

Stolte gründere

June (11) som har designet Step & Smile, en kjøkkenkrakk for barn, sier hun følte seg veldig stolt da hun for første gang så sitt produkt i butikkhyllene hos Elkjøp.

– Jeg følte meg som en voksen designer. Det var utrolig gøy å se Step & Smile som jeg har jobbet så hardt med, sier June.

Emma (11) syns det var litt skummelt å komme til Elkjøp for å legge frem sine planer for Tommy Myhre og hans team.

– Jeg var veldig nervøs før jeg skulle presentere Pantastic for Elkjøp – men heldigvis var innkjøpsavdelingen åpne og hyggelige, forteller Emma (11).

(Pressemelding)

Retailmagasinet kommer ut åtte ganger i året, og dekker ulike aspekter av fag- og detaljhandelen, uavhengig av varesortiment. Vi gir deg nyheter, fagartikler og case som bidrar til inspirasjon og verdifull innsikt i en bransje som er i stadig utvikling.

Se hva vi skriver om her

Bestill abonnement

Last ned enkeltsider eller hele bladet

Du kan abonnere på retailmagasinet.no sitt ukentlige nyhetsbrev gratis her

Powered by Labrador CMS