Illustrasjonsfoto: DIBS

Brennhet julehandel på nett

Betalingsgiganten DIBS kunngjør i dag ferske tall fra årets julehandel på nett. Julehandelen på nett øker kraftig i år igjen og ble for alvor sparket i gang på Black Friday.

Publisert


I dagene etter Black Friday den 25.november har DIBS sett en markant økning i julehandelen. Måler man på første uken etter Black Friday har man kunne observere en stigning på 28% i antall transaksjoner sammenlignet med samme uke i 2015.

– Det er en markant økning som tyder på at Black Friday har utviklet seg til å bli en x-faktor for julehandelen. Vi kan si at Black Friday gir forbrukerne en real boost som smitter av på julehandelen helt inn i desember, sier Henrik Begby Andersen, Country Manager i DIBS Norge.

På grunn av det store trykket på Black Friday ser man en mindre økning første uken i desember, med en økning på kun 20 %. Julehandelen på nett tar seg imidlertid kraftig opp utover desember, og ser man på dagene fra Black Friday og frem til 14 desember ser vi en økning på hele 35 % sammenlignet med 2015.

– Vi ser at Black Friday tar en større del av kaken hvilket påvirker den første desemberuken, det er på ingen måte alarmerende. Mange handler julegavene tidlig i år for å sikre seg at gavene kommer frem i tid, og mange handler på nett for å spare tid i den travle førjulstiden. Med en jevn stigning i antall transaksjoner og en økning på 35% frem til nå tyder det på at det blir et nytt rekordår for julehandelen, sier Henrik Begby Andersen.

(Pressemelding)

DIBS tilbyr Nordens største utvalg av enkle og sikre betalingsløsninger på nettet. Vi startet i 1998 og var da pionerer innen betalinger på nettet – i dag ledende i Norden. DIBS var først med å nå en milliard transaksjoner og har i dag over 15 000 nettbutikker med en årlig salgsverdi på over 100 milliarder kroner. Hvert år velger 2 500 nye nettbutikker DIBS-løsninger. 100 medarbeidere i Danmark, Sverige og Norge jobber hver dag for å gjøre det enkelt å ta betalt på nettet.

Powered by Labrador CMS