Adobe kjøper Magento Commerce

Adobe kjøper den markedsledende handelsplattformen Magento Commerce.

Publisert

Ved å legge Magento Commerce Cloud til sin løsningsportefølje Adobe Experience Cloud vil selskapet tilby en komplett plattform for digitale opplevelser som inkluderer verktøy for innholdsproduksjon, markedsføring, analyse og handel med bedrifter og forbrukere. Magento-plattformen samler digital handel, ordrehåndtering og prediktiv innsikt for gode handleopplevelser hos virksomheter i alle størrelser, Deskriver selskapet i en pressemelding.

Verdensledende

Adobe er verdensledende på utvikling og leveranse av løsninger for digitale opplevelser. Selskapet mener innhold og data utgjør kjernen i gode, konsistente og personlige opplevelser som nå forventes av forbrukerne. Og bakgrunnen for oppkjøpet er at handel er en integrert del av dette – enten det gjelder web, mobile enheter, sosiale medier eller fysiske butikker.

Magento Commerce Cloud tilbyr digital handel og ordrehåndtering for både fysiske og digitale produkter innen en rekke ulike bransjer. Plattformen er bygget på anerkjent, skalerbar teknologi som støttes av et miljø bestående av mer enn 300.000 utviklere.

Optimale kundeopplevelser

Adobe Experience Cloud er en komplett portefølje av skytjenester og verktøy som lar virksomheter levere optimale kundeopplevelser. Porteføljen består av Marketing Cloud, Advertising Cloud og Analytics Cloud. Den er integrert med Adobes øvrige løsningsporteføljer, Creative Cloud og Document Cloud, og utnytter i økende grad Adobe Sensei, selskapets teknologi for maskinlæring og kunstig intelligens.

Powered by Labrador CMS