Innhold fra annonsør

Roar Rådahl er gründer og daglig leder i Infonor Systems.

Digitrade – verktøyet som øker salget og reduserer kostnader

Digitrade brukes til å forenkle og gjøre kjøpsprosessen riktigere og mer lønnsom. Systemet er skybasert og har som mål å optimalisere varestrømmen mellom produsenter, kjeder, detaljister helt fram til forbruker.

Digitrade har også en unik messemodul som egner seg like godt for digitale som fysiske messer.

Digitrade ligger i midten av de andre systemene og optimaliserer verdien av dataene fra blant annet: ERP, POS, PIM og WMS.

Infonor Systems på Kolbotn startet utviklet av Digitrade alt i 1998. De er fem ansatte i selskapet.

Optimaliserer dataene

Kravene i retail er blitt skjerpet. Viktigere enn noensinne er det å ha full kontroll på vareflyt og varebeholdninger.

Digitrade er en intelligent nettportal som optimaliserer varehandelen i alle ledd. Digitrade optimaliserer eksisterende data og gjør dem mer tilgjengelige og lettere å forstå.

– En vanlig motforestilling er at "vi har de datasystemene vi trenger". Mange kjeder har investert i systemer, men får ikke nødvendigvis maksimalt ut av dem, sier Roar Rådahl, gründer og daglig leder i Infonor Systems. Roar har sin bakgrunn fra IT bransjen og har ledet mange prosjekter innen retail.

Digitrade er skybasert og har som mål å optimalisere varestrømmen mellom produsenter, kjeder, detaljister helt fram til forbruker.

Mer presist vareinnkjøp

Digitrade er et real time-verktøy, som oppdateres 24/7. Systemet henter inn all nødvendig informasjon slik at innkjøperen får en enklere og tryggere hverdag. Hverdagen blir enklere ved at man slipper å gjøre manuelt arbeid i forkant og tryggere ved at systemet sikrer et mer presist vareinnkjøp. Digitrade gir også varsler om kommende markedsaktiviteter eller kampanjer, slik at butikken har varene på lager når kampanjen kjøres.

– Det er trist for en kunde å komme til butikken og oppdage at den annonserte varen ikke er inne, påpeker Rådahl.

I systemet ligger selvfølgelig også automatisk varepåfylling. Man unngår å ende opp med for mye eller for lite varer eller ukurans.

Digitrade Presale

Flere bransjer har i pandemiåret slitt med at de ikke har kunnet arrangere fysiske innkjøpsmesser. I stedet er det blitt arrangert en rekke digitale messer. Ved både fysiske og digitale messer er Digitrade Presale et nyttig verktøy.

– Messeportalen Digitrade Presale er en modul for forhåndssalg og kampanjeinnsalg, en portal som er tilrettelagt for optimalt kjøp og salg, forteller Roar Rådahl.

Kunden har informasjonen i hånda og kan treffe innkjøpsbeslutning der og da mens informasjonen er fersk.

– Gjennom tilgang på data kan man ha en god dialog med leverandøren. Noe som gir effektivitet, og sparer personalkostnader, sier Per Nordland.

Digitrade Outlet

Infonor Systems er i ferd med å lansere en tredje Digitrade-modul: Digitrade Outlet.

– Outlet blir en kanal for å kvitte seg med restpartier. Det kan skje på tre måter: Selge til andre i kjeden, selge til oppkjøpere eller selge til forbrukere. Digitrade Outlet er ikke et alternativ til nettbutikken, men et supplement.

Sammen vil de tre Digitrade-modulene gi god kontroll på vareflyten.

Flere bransjer

Sport1, Intersport og Anton Sport er viktige kunder som benytter seg av Digitrade i dag.

Infonor Systems ønsker seg kunder fra flere bransjer innen retail. De ser at løsningen passer som «hånd i hanske» også for andre.

– Tekstil, leketøy, interiør og kosmetikk er eksempler på bransjer som kan høste gevinster ved å bruke Digitrade. Men også mange flere, alle man ser rundt seg på et kjøpesenter, sier Per Nordland. Han har bakgrunn fra retail og merkevarer og skal bidra til kundevekst i Infonor.

Les mer om Digitrade her.

Powered by Labrador CMS