Tre nye år som turpartnere
NorgesGruppen og Den norske Turistforening har i dag signert en ny treårig samarbeidsavtale. Dermed er det duket for tre nye år med bærekraft, lokalmat og tilgjengelige turopplevelser i fokus.
Det fornyede samarbeidet ble markert med en fottur i god DNT-ånd, fra NorgesGruppens hovedkontor på Skøyen og ut til Folkemuseet på Bygdøy, der en av DNTs første koier nå har fått fast plass.
Inkludering og tilgjengelighet
Avtroppende generalsekretær i DNT Nils Øveraas og NorgesGruppens konsernsjef Runar Hollevik (bildet) ledet an og markerte på den måten et av DNTs satsingsområder fremover: fokus på inkludering og tilgjengelighet. Det er et mål for foreningen å senke terskelen for å komme seg ut på tur.
Med butikker og tilstedeværelse over hele landet er det lett for NorgesGruppen å identifisere seg med et slikt mål.
Over hele landet
– Både DNT og NorgesGruppen er over hele landet. Det gir unike muligheter for hva vi kan få til sammen, sier Runar Hollevik. Vi har begge 150 år gamle røtter og flere felles verdier, og vi har et felles ansvar for å bringe historiefortellingene videre. Sammen kan vi få til mye innen bærekraft, sunn mat og folkehelse, og jeg ser frem til mer lokalmat på hyttene rundt om i landet.
Mat og opplevelsene
DNT på sin side er glad for at samarbeidet med NorgesGruppen videreføres:
– Vi har hatt et fruktbart og godt samarbeid så langt, og nå kan DNT og NorgesGruppen bruke de kommende årene på å satse på inkludering og få enda flere til å oppleve den norske naturen, sier Nils Øveraas, generalsekretær i DNT. - Vi gleder oss også over å ha NorgesGruppen med oss på å satse enda mer på mat og opplevelsene rundt mat på hyttene våre.
Den fornyede avtalen gjelder for perioden 2019 til og med 2021, og involverer også NorgesGruppens profilhus, ASKO, Bakehuset, UNIL, Joh. Kaffe og Bama.