Trygg e-Handel fornyes
Trygg e-Handel har fått ny logo, ny visuell profil og oppgraderte hjemmesider.
Virke e-Handel (tidligere Distansehandel Norge) har i alle år hatt strenge krav til medlemmenes ansvar overfor sine kunder og til innholdet i og oppfyllelsen av sine kjøpsbetingelser.
Da Trygg e-Handel ble lansert i februar 2011 ønsket man å utvikle enhetlige rammer for den raskt stigende omsetningen på nettet.
Godkjenningsordningen tilbys samtlige seriøse norske netthandlere og hittil er over 200 butikker sertifisert.
Årlige kontroller og prøvekjøp sikrer at samtlige godkjente nettbutikker overholder godkjenningskravene og etterlever norsk lov.
Nå lanseres ny tidsriktig logo og ny visuelle profil med oppgraderte hjemmesider. Samtidig innføres også scriptstyrt Trygg e-Handel logo.
Gerhard Anthun, leder i Virke e-Handel og Trygg e-Handel, uttaler:
– Ved en slik løsning vil alle butikker ha det samme visuelle uttrykket på Trygg e-handel med mouseover-funksjonen.
Tester viser at denne funksjonen konverterer bedre, og muligheter for misbruk av nettpirater er vanskeligere. Med scriptstyrt logo kan Trygg e-Handel trekke sertifikatet tilbake ved at de "slukker" logoen slik at sertifikatet og logoen ikke vises.
Denne funksjonen vil bare tas i bruk hvis den sertifiserte butikken ikke etterkommer pålegg begrunnet med Trygg e-Handels krav og norsk lovgivning.