Life valgte e-handelsløsning fra Jetshop
Life har startet en satsning på netthandel. I tre land implementerer helsekjeden nå en løsning basert på plattformen Jetshop Commerce.
Jetshop har de siste årene etablert seg som en e-handelspartner med en True SaaS-løsning som har hjulpet flere aktører med å øke salget på nett.
Sist i rekken av kunder som har valgt en løsning basert på Jetshop Commerce, er helsekjeden Life med rundt 300 butikker i Norden. Alle selskapets eksisterende nettsteder vil nå bli erstattet med den nye plattformen som binder den digitale butikken sammen med selskapets fysiske butikker. Først ut for lanseringen av denne løsningen er Finland, deretter følger Norge og Sverige.
–Netthandel er en av våre viktigste investeringer de kommende årene, både for salg og for å bygge sterkere relasjoner med våre kunder. Vi trengte derfor en ny e-handelsløsning som vi kan stole på for å støtte virksomheten vår fremover. En løsning der vi enkelt kan forutsi kostnader, og som er i tråd med den raske utviklingen som foregår, sier Klas-Göran Petersson, CIO i Life.
Tidligere har Life brukt forskjellige e-handelsløsninger for hvert enkelt land. Med en felles løsning kobler man landene tettere sammen samtidig som man drar nytte av stordriftsfordeler som reduserte kostnadene. Det var også viktig for Life at løsningen skulle standardiseres og at den enkelt kunne integreres med andre systemer i selskapets flora av IT-systemer.
–Jetshop Commerce passer oss bra, det er godt integrert med løsninger i det nordiske markedet og er den standardiserte løsningen vi har lett etter, avslutter Petersson.
Det har vært ekstremt gøy å jobbe med prosjektet sammen med Life, sier Torbjörn Lindblad, teknisk prosjektleder i Jetshop. Ikke minst fordi man har tatt en desentralisert løsning og sentralisert den.
–Takket være vår interne struktur kan vi bygge Lifes ulike markeder basert på felles grunn og deretter utføre landsspesifikke endringer som er viktige for selskapet. I forbindelse med dette får Life en True SaaS-løsning med raske oppdateringer og en utrolig rask frontend som vi vet vil ha en positiv innvirkning på virksomheten deres, forklarer han. (Pressemelding)