NY AVTALE: Terje Aarbog, administrerende direktør i DHL Express i Norge, og Magnus Reitan, administrerende direktør i Reitan Convenience, har inngått ny avtale om utlevering av ekspresspakker i nærbutikker.

Ekspresspakke-samarbeid mellom DHL og Reitan

Logistikkselskapet DHL Express og Reitan Convenience har inngått en avtale som gir norske forbrukere mulighet til å hente ut ekspressleveranser i nærbutikken.

Publisert

Dermed trenger du ikke lenger å sitte hjemme og vente på at budet skal ringe på døren. Ekspresspakkene kan hentes på Narvesen, 7-Eleven og Shell/7-Eleven, skriver DHL i en pressemelding.

– Vi er veldig fornøyd med avtalen. Ved å tilby utlevering av ekspressleveranser i våre butikker utvider vi tjenestetilbudet til kundene våre. Dette gjør det både enklere og mer bekvemmelig å bestille ekspresspakker, og vi tror at det vil bli et populært tilbud, sier administrerende direktør i Reitan Convenience, Magnus Reitan.

Narvesen og 7-Eleven har 250.000 besøkende daglig, og har butikker over hele landet. 

– Det nye samarbeidet gjør at vi øker servicen til våre kunder ved at de kan få pakken levert på døren med bud som tidligere, eller hente den på nærmeste Reitan Convenience-butikk når det passer seg, sier administrerende direktør i DHL Express, Terje Aarbog.

Ekspressleveranser er ofte varer handlet på internett, som klær, kosmetikk, spill og teknologisk utstyr. Slike bestillinger går gjerne utenom postvesenet, spesielt når det gjelder leveranser fra utlandet.

– Butikkene våre blir et hentepunkt for kundene og et leveransepunkt for DHL Express. Når pakken har ankommet butikken, får kunden en tekstmelding om at pakken er klar for henting. De fleste av våre butikker har lange åpningstider, og kunder kan dermed hente pakkene sine når det passer best for dem, sier Reitan.

Reitan Convenience og DHL Express tester løsningen i desember i utvalgte butikker, og lanserer tjenesten for fullt i januar. 

Totalt har Reitan Convenience 520 butikker i Norge, fordelt på kjedene Narvesen, 7-Eleven og Shell/7-Eleven.

– Målsetningen er at tjenesten skal være tilgjengelig i 100 butikker i løpet av 2015. Vi er sikre på at dette blir en suksess og ser frem til videre vekst, sier Aarbog.

Powered by Labrador CMS