Elkjøp har stor tro på at årets Black Friday vil bli større enn noensinne. (Foto: Ketil Martinsen/Elkjøp)

Forbereder største handelsdag noensinne

Black Week er i gang hos Elkjøp, og elektronikkjeden spår at Black Friday vil bli større enn noen gang.

Publisert

I løpet av et par år har Black Friday gått fra å være et relativt ukjent fenomen i den norske detaljhandelen, til å bli en av årets største shoppingdager. Ifølge Elkjøp-sjefen Fredrik Tønnesen blir den større enn noensinne.
– Vi har siden vi startet å satse på Black Friday i 2014, sett at dagen blir større og større for hvert år. Den enorme interessen for Black Friday viser at dette er noe kundene setter pris på og gleder seg til. Vi har planlagt til Black Friday i lang tid for å sikre et sterkt kampanjeløp på elkjop.no og i butikk, samt sørget for god tilgjengelighet på produktene våre. Black Friday er en av de morsomste dagene vi har på jobb, så denne uken har vi gledet oss enormt til, sier Fredrik Tønnesen, administrerende direktør i Elkjøp Norge.

Klare for ekstremt trykk

Da nettsalget startet hos elektronikkjeden natt til Black Friday i fjor, tok handlekurvene hos elkjop.no fyr! I år står de enda bedre rustet til å ta imot strømmen av kunder.
– Allerede på formiddagen Black Friday, hadde over 600 000 vært innom nettbutikken. Vi måtte holde hodet kaldt da våre IT-systemer fikk hikke i løpet av natten. Det løste seg heldigvis raskt, pågangen av kunder tok rett og slett av, forteller Tønnesen.
– I år har vi tatt alle forhåndsregler, og har stor tro på at Black Friday i år vil nå nye høyder og bli en stor suksess!

Vil bidra til en stressfri handel

Elkjøp har også i år valgt å spre tilbudene til Black Friday utover hele uken. Dette er fordi elektrokjempen har et ønske om å minske kø, samt sikre at kunder har god tid til å orientere seg.

– Vi så i fjor at ved å fordele tilbudene utover Black Week, ble det en rolig og jevn strøm av kunder gjennom uken samtidig som vi unngikk for lange køer utenfor butikkene våre. På denne måten har kundene også bedre tid til å orientere seg om produktene som står øverst på ønskelisten, ved å bruke prissammenligningstjenester. Hos oss skal man alltid bli fornøyd og være sikker på at man har gjort et godt kjøp, sier Fredrik Tønnesen.

(Pressemelding)

Powered by Labrador CMS